בית ההוראה לטהרת המשפחה

באתר פועל מענה ייחודי של בית הוראה בענייני טהרת המשפחה, המספק מענה מיידי לשאלות הדחופות תוך שלוש שעות!

2 דק' קריאה
ישיבה

לפני תשע שנים, זיהינו צורך של אנשים במענה מהיר על שאלות דחופות בנושאי טהרת המשפחה, ובעקבות כך נפתח באתר בית הוראה ייחודי, המשיב לתשובות בנושאי נידה וטהרת המשפחה תוך שלוש שעות בלבד! בזכות בית ההוראה אלפי שואלים קיבלו תשובות מהירות לשאלותיהם הדחופות, כשבמסגרת בית ההוראה התקבלו תשובות ללמעלה מחמשת אלפים שאלות.

 

דווקא בנושאים הללו חשוב מאוד להיות בקשר עם רב, משום שההלכות מורכבות ורוב האנשים לא למדו אותן לעומק, ומכיוון שכך חשיבותו של בית ההוראה גדולה עוד יותר, גם לאנשים שעדיין לא נמצאים בקשר רציף עם רב, גם לאלה שלא נמצאים בסביבת המגורים הרגילה שלהם ואין להם אפשרות לשאול את הרב הקבוע שלהם, וגם לאלה שמתביישים להגיע אל הרב הסמוך למקום מגוריהם. כך למשל, לא מזמן בית ההוראה השיב לשואלים שרצו לדעת כיצד אשה יכולה לטבול במהלך טיול במדינה אחרת, במקום שאין בו מקווה והאפשרות היחידה היא לטבול בים. 

חשוב להדגיש שבמידת האפשר יש לשאול רב באופן ישיר, משום שבאופן הזה ניתן לענות תשובה המתאימה לשאלה הספציפית ולמקרה הנוכחי, דבר שמסובך יותר לעשות במסגרת תשובה אינטרנטית.

אנו רואים תופעה ממשית של אנשים שעדיין רחוקים מתורה ומצוות, ובכל זאת שואלים שאלות בנושאי טהרת המשפחה, כשהם יכולים למצוא מענה דרך בית ההוראה.

 

דבר נוסף שיש צורך להקפיד עליו בשאלות האלו במיוחד הוא המענה המהיר, משום שפעמים רבות מהירות התשובה היא זאת שתתיר את האישה לבעלה. לכן אנו משתדלים בלי נדר שהתשובה תגיע לשואל תוך שלוש שעות לכל היותר.

באופן מובן, רוב השאלות המגיעות לבית ההוראה הינן שאלות שהצנעה יפה להן, ולכן הן לא מתפרסמות באתר. מספר שאלות מצומצם מתוך המאגר שרבני בית ההוראה ראו לנכון לפרסם, ניתן למצוא כאן.

 

אל בית ההוראה מגיעות כמובן שאלות הלכתיות, אך בנוסף לכך גם שאלות שאינן הלכתיות במובן הרגיל, אך יש להן השפעה משמעותית על הקשר בין בני הזוג. לדוגמא, שאלה שהגיעה מאשה שכועסת על בעלה ורצתה לדעת האם היא יכולה שלא לטבול בעקבות כך. 



נציין כי בית ההוראה נותן מענה בין השעות 7:00-22:00, ביום שישי בין השעות 7:00-13:00, וזאת חינם לכל פונה.

 

לשליחת שאלה דחופה אל בית ההוראה

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il