זמן הקונספירציות

הרב חגי לונדין מתייחס לסערות האחרונות בדבר אנטנות G5 והקונספירציות שהמפיץ הראשי היה ביל גייטס

2 דק' קריאה
צילום עצמי

עוד לא התאוששנו מהקורונה וכבר למיסטיקנים ישנן תיאוריות קונספירציה למיניהן. החל מכך שאנטנות סלולר g5 גורמות לקורונה; המשך בצ'יפים שהושתלו בעור שלנו בידי 'ממשלת צללים'; וכלה בכך שביל גייטס הפיץ את הנגיף.

קונספירציות פורחות בזמן משברים. כאשר הקרקע נדמית כנשמטית מתחת לרגליים ישנה נטייה לחפש הסברים על-טבעיים והזויים.

לצערנו, הדברים מתלבשים על תפיסות עולם רוחניות שמלכתחילה רואות בעולם הזה סוג של רוע שעומד בניגוד לא-לוהים, וממילא מתנגדות למדע, לרציונליזם ולסדר החברתי.

האמונה היהודית היא הפוכה: העולם הרוחני והעולם הארצי אינם מתנגדים אחד לשני; ולכן הנחת העבודה היא שהתבונה האנושית והסדרים החברתיים מובילים את העולם לטוב. יש אמון בהתגלות הא-לוהית בתוך המערכות של העולם טבעי. הקב"ה מופיע גם דרך מכון ויצמן.


למי שהיה זקוק להוכחה לכך - משבר הקורונה יכול לסייע.


היכן היו כל המיסטיקנים - עם או בלי זקן - בחודשים האחרונים? אם אכן כולם טועים ורק להם יש ידע ויכולות על-טבעיות, מדוע לא מצאו הם את התרופה לקורונה?


אותם אלה שתפקידם היחיד הוא להפחיד את הציבור ולהפיץ פסימיות ודמיונות - כשלו, כתמיד. 


האופטימיות, האמונה בהנהגת ה' בעולם דרך מערכות טבעיות של שכל, רפואה, מאמץ אנושי ותפילה - הן אלה שניצחו.


האנושות, בעזרת ה', עמדה בגבורה וניצחה בנקודות את המגפה. אין מה להשוות בין האסונות שגרמו מגפות בעבר - בזמן בו שלטה המיסטיקה בעולם - למשבר הנוכחי במאה ה21. יצאנו בזול, ותודה לאל על כך.


החודשים האחרונים מביאים אמונה גדולה באדם ובכוחותיו, מתוך ענווה גדולה ש "ה' אלוהיך הוא הנותן לך כוח לעשות חיל" (דברים ח, יח). וזה מה שיהיה. גם אם יבוא גל שני או גל שלישי - אנחנו נעמוד בכך ונצא חזקים עוד יותר.


למה? כי יש א-לוהים בעולם והוא הנותן לנו כוח לעשות חיל!


הרע עבר.
הטוב גבר.
בעזרת ה' 

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il