הרמב"ם היומי באתר ישיבה

בעקבות שיתוף פעולה מיוחד, אל הלימודים היומיים שכבר נמצאים באתר נוסף לימוד חדש - הרמב"ם היומי.

2 דק' קריאה
הרמב"ם היומי

החל מיום שני, כ"ח ניסן אלפי לומדי הרמב"ם היומי יתחילו את ספר משפטים, הספר ה-13 מתוך 14 ספרי ההלכה של הרמב"ם (הי"ד החזקה). בעקבות שיתוף פעולה בין הרמב"ם היומי ואתר ישיבה, אל הלימודים היומיים שכבר קיימים באתר הצטרף לימוד נוסף - לימוד הרמב"ם היומי.


השאלה הבסיסית היא - למה בכלל ללמוד רמב"ם? על השאלה הזאת יש כמה וכמה תשובות, ונביא כאן את מקצתן:

הרמב"ם מציג שלמות. לא רק משנה תורה שמקיף את כל התורה, בזמן הזה ולעתיד לבא מהרה יבא, הגות ומעשה. אלא הוא וכל כתביו שילוב של רגישות ומנהיגות, רפואת הנפש ורפואת הגוף, מסתורין ומדע, חכמה ומעשה. תחומים רבים, שכל אחד מהם עולם ומלואו. 
הרמב"ם מציג אמת. החתירה שלו לאמת ברורה וחדה, לעיתים בעוז נגד תפיסות שהשתרשו. המחויבות לדעת את ה', להכיר מחקירה את המציאות "כפי שהיא" היא מטהרת. החתירה שלו להכרעה לאומית, בעולם של ג'לי, של יש אומרים ויש אומרים, היא היחידה שיכולה להקפיץ אותנו קדימה. 
הרמב"ם מציג אהבה. הנתיב שהוא מציע ספוג בתשוקה ולהט בחיים. להכיר את ה', לדעת היאך הוא מנהיג את העולם, הכתיבה שלו מלאה אהבה. אהבת ה', אהבת התורה, אהבת עמו, ואהבת כל יצירי ה'. ראיתם רציונליסט שכל כך מלא אהבה? וכולם גמלו לו כמעשיו: הכול אוהבים אותו ללא קשר לעדה, לעיסוק, או למידת החכמה. 
ומעבר לכל, וזה הדבר הכי חשוב, הרמב"ם מציג חזון. אפשר להסכים איתו, אפשר לחלוק עליו, אבל אי אפשר להתעלם מהחזון, הכיוון, היעדים הגדולים שהוא מתאר עבורנו. כשלומדים רמב"ם כמו שהוא רצה וחלם, יודעים לא רק מה לעשות או מה לחשוב, יודעים מה לחלום, וכשאתה יודע מה לחלום המימוש קרוב. 

אתר ישיבה ו"הרמב"ם היומי" חברו יחד על מנת לתת לגולשי האתר אפשרות ללמוד מבחר הלכות ברמב"ם (כ-10 דקות בכל יום!) עם שיעוריו של הרב חיים סבתו מישיבת מעלה אדומים העוברים על כל הלכה והלכה ומבארים אותה בצורה פשוטה.

כמו כן בכל יום מופק בשיתוף עם ערוץ 20 סרטון באורך 90 שניות של הסבר מפורט המבואר נקודה מעניינת מהפרק היומי. 
חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il