עם התפשטות נגיף הקורונה ותחילת ההגבלות בעקבותיו, הצבנו לעצמנו מטרה שלא להשאיר אף יהודי לבד בבית בלי תוכן תורני, איכותי זמין, ונגיש והתחלנו לפעול במרץ תוך הקצאת משאבים רבים והוצאות נרחבות על מנת ליצור לוח שידורים חיים של שיעורי תורה לעם ישראל.

עם הזמן התקדמנו והשתכללנו. צירפנו שידורים חיים של תפילות, ימי עיון מיוחדים עם מיטב הרבנים, והתוצאות מיהרו לדבר בעד עצמן. על קצה המזלג ניתן למנות:

       כ – 5,000 צופים בערב פסח בסיומי מסכתות לכבוד תענית בכורות.
       כ – 1,500 צופים ביום עיון מיוחד לכבוד חג הפסח.

מעבר לכך נוכל לציין גם פרויקטים חשובים נוספים כגון: סיום ש"ס ההמונים עם צעירי האיחוד הלאומי, השו"תים לכבוד חג הפסח עם הרה"ג יעקב אריאל, הרב אליקים לבנון .והרב הראשי דוד לאו, שיעורו של הרב שבתי סבתו לכבוד חג החירות, שני השיעורים הקבועים של הדף היומי שמשכו צופים רבים בהובלת הרב דידי דיקשטיין והרב דובי שחור, לימוד החברותות בשיתוף ארגון בני חורין שנערך ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, שיחות מוצאי שבת של הרה"ג זלמן ברוך מלמד, שידורי יום שישי הייחודיים בשילוב התוועדויות ועונגי שבת עם הרב והפייטן ניסים אדרי והופעות של הזמרים יעקב שוואקי וישי ריבו.

השידורים רוכזו בכתבה ייעודית שהגיעה למעל 50,000 צפיות, ובה ריכזנו שידורים בשלושת הפלטפורמות המרכזיות במקביל: פייסבוק, יוטיוב, וזום בזכות צוות המתכנתים המצוין שלנו.


מבין התגובות הנלהבות שהגיעו אלינו:

"חשוב לחזק אתכם בימים האלו שאתם ממלאים תפקיד חשוב בבית המדרש האינטרנטי הענקי. חילכם לאורייתא"

"למדנו כעת את הדף היומי באתר,מאד ברור גם בהיגוי וגם בתוכן, בכלל אני אוהבת לקרא באתר הזה,דינים,מנהגים,הלכות וכו'. כל הכבוד וחג שמח, עלו והצליחו!"

"זהו. נגמר לי החל"ת. תודה עמוקה על פעילותכם הרבה. זאת סייעה בידי להיות מיושבי בית המדרשץ אשריכם!!!"

בימים אלו של פסח והתמודדות עם הקורונה נשבר שיא חדש במספר הגולשים באתר והגענו למספר עצום של 740,000 גולשים שונים בחודש האחרון!

 המצב הצריך מאיתנו גם שדרוג של התשתיות והשרתים הקיימים. פתיחת סביבת העבודה של הצוות גם לעבודה מרחוק איתגרה אותנו עם נסיונות פריצה למערכת, שהצריכו מתן מענה מהיר ובלימה של הנסיונות, ובמקביל החלפת מערך השרתים ושדרוג האבטחה. כמו כן, שדרגנו את התשתיות הקיימות על מנת לאפשר שידורים באיכות הגבוהה ביותר. התקנו קו תמסורת חדש בעלות גבוהה, שיאפשר את המשך השידורים ללא קטיעות.

 כיום ממשיך צוות התוכן והגרפיקה בהפקת שידורים מיוחדים לכבוד ל"ג בעומר ויום ירושלים, בנוסף לתזכורת היומית לספירת העומר יחד עם תוכן ולימוד קצר, ברוח הימים, בקבוצות הווטסאפ ההולכות וגדלות של האתר.

 האתגר הכלכלי לא פוסח גם עלינו ואנו מתמודדים עם הדרישה להגביר את הפצת התורה מצד אחד, ומנגד עם הצורך לבצע קיצוצים כואבים.

 מכאן נצא בקריאה לכל מי שיכול לסייע ולתת כתף – הדבר נצרך מאוד ויאפשר לנו לחזק ולהגביר את זכויותיו של עם ישראל ולהוסיף בלימוד התורה בעולם כולו. ניתן להעביר את תרומותיכם כאן בעמוד מאובטח.

 בע"ה בשורות טובות, בריאות איתנה וקיץ טוב לנו ולכל עם ישראל