פרויקט מתן תורה! שבת פרשת יתרו שבת של קבלת תורה!

בעקבות קריאת ראש הישיבה הרב זלמן מלמד שליט"א להרבות בלימוד תורה השבת. אתר ישיבה יוצא במבצע מיוחד לרגל פרשת יתרו! מוסיפים לימוד תורה השבת ומצטרפים לאלפי הגולשים שכבר הצטרפו למהפכת לימוד התורה של אתר ישיבה!

2 דק' קריאה
ראש הישיבה הרב זלמן מלמד שליט"א פתח את שיערו הכללי לתלמידי הישיבה בקריאה להרבות בלימוד תורה השבת:  "לפני שאנחנו מתחילים את השיעור, רציתי להקדים שהשבת שבת מתן תורה, והייתי רוצה להזמין את כל תלמידי הישיבה שהשבת נעשה כולנו 'י"ד לשבת' לכבוד מתן תורה. מיום שישי ועד מוצ"ש בחצות ללמוד ארבע עשרה שעות" פרויקט י"ד לשבת הוא פרויקט שמתרחש כבר כמה שנים בישיבה הגבוהה בית-אל בו התלמידים לומדים למעלה מארבע-עשרה שעות בשבת קודש.
בנוסף הרב דירבן את התלמידים: "זה לא בשמים, זה קשה וצריך להתאמץ, אבל פעם אחת כולנו ביחד, וזה יעלה אותנו לקומה חדשה. גם תלמידים שחשבו לנסוע –אני מבקש שכולם יישארו כמה שאפשר.."הרב הוסיף שהשבת היא: "שבת של תורה באופן מיוחד, כל השבתות הם שבתות של תורה, אבל בכל זאת שבת של מתן תורה יש מקום לעשות התעלות מיוחדת."


כאן באתר ישיבה ליקטנו עבורכם דפי לימוד לכבוד השבת שתוכלו להדפיס וללמוד לבד/עם המשפחה בשבת קודש ולהצטרף לפרויקט הנפלא הזה.

דפי הלימוד:

חידות לכל המשפחה לפרשת יתרו מאת הרב זאב וייטמן
המידות הראויות לאיש ציבור | הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א

היחס בין עם ישראל לשאר העמים. המעלות שצריכות להיות לאנשי ציבור. עבודה מאהבה ועבודה מיראה. בין אדם לחבירו ובין אדם למקום.

"וַיִּשְׁמַע יִתְרוֹ" וקבלת התורה| הרה"ג הרב מרדכי אליהו זצ"ל

וישמע יתרו – קריעת ים סוף ומלחמת עמלק; שמיעה שיש בה הפנמה; התורה מאחדת את כל ישראל; ואביא אתכם אלי; התורה ניתנה לכל עם ישראל; שלושת ימי הגבלה; ברכות התורה; "אנוכי" ו"לא יהיה" מפי הגבורה; כל אדם הוא דמות יוצרו; כי האדם עץ השדה.

הלכות והליכות "פרשת יתרו" הרב יהודה לב

על היחס בין תורה למדע |הרה"ג דוב ליאור שליט"א

על אף שיש התקדמות של המדע, המדע עוסק בדברים חיצונים שבאים לעזור לאדם, אבל לא עוסק בעצם תיקונו של האדם, שבזה עוסקת רק התורה.

עיונים לפרשת יתרו עפ"י הרמב"ם| הרב מנשה צימרמן

סגולת ישראל עפ"י הרמב"ם

קובץ רעיונות לפרשת יתרו| הרב עזריאל אריאל

שאלון רב ברירתי לשולחן שבת!

חיפוש כתבות
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il