שאל את הרב

  • משפחה, ציבור וחברה
  • שכירות, קנייה ומכירה

מחילה של קופאית בסופר

undefined

הרב משה מאיר אבינר

כ"ה ניסן תשע"ח
שאלה
קניתי בסניף של אחת מרשתות השיווק הגדולות 2 אריזות של אבקת פודינג ואריזה נוספת של אבקת ג’לי, על הפודינג היה מבצע של שלוש אריזות בעשרה שקלים ועל הג’לי לא היה. לאחר התשלום בדקתי את החשבונית ומצאתי שהקופאית טעתה והתייחסה אל הכל כפודינג ועשתה לי את הכל במבצע של שלוש בעשר. הלכתי לקופה הראשית וסיפרתי לה על הטעות- היא אמרה לי שלא משנה והם מוותרים לי כאות הוקרה על כך שהתנהגתי ביושר. חשבתי שאין בסמכותה למחול על חובות וכו’ סה"כ גם היא עובדת ברשת, לכן הלכתי למנהל הסניף וסיפרתי לו על המקרה. תשובתו הייתה שהוא לא בעל הבית אלא רק מנהל סניף ולכן אין לו יכולת למחול וכו’ ולכן עלי לשאול רב מה לעשות. אודה על תשובתכם איך עלי לנהוג. אציין שלא נראה לי שמדובר בהפרשים גדולים אלא מקסימום בכמה שקלים בודדים, אולם דין פרוטה כדין מאה.
תשובה
בס"ד שלום וברכה: יישר כוחך על הישרות והגינות. בדרך כלל ניתן לסמוך על הקופאית, כיוון שאין סיבה לחשוש שהיא נותנת לנו דבר שאינו בסמכותה, כי היא לא מרוויחה מזה כלום. ועל כגון זה נאמר "אין אדם חוטא ולא לו". אך לאחר שבררת אצל מנהל הסניף והוא אמר לך בפירוש שאין לו סמכות למחול, ודאי שגם לקופאית אין סמכות זו, והיא חרגה מסמכויותיה. לכן עליך לשלם את היתרה. בברכה: הרב משה מאיר אבינר
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il