- כל השאלות
שמע באמצע שמונה עשרה אמן וקדושה
שאלה
האם באמצע שמונה עשרה צריך לעצור ולשמוע קדושה ואמן יהא שמיה רבה?
תשובה
שלום!
אכן כך מבואר בשו"ע, שצריך לכוון לדברי השליח ציבור בקדיש או קדושה ונחשב לו כאילו ענה. וכתבו הפוס' שכל זה דוקא בחזן קבוע או בחזן ת"ח שמכוון להוציא אחרים ידי חובה, אחרת ימשיך בתפילתו. כמו"כ אם אינו שומע טוב את החזן יכול להמשיך בתפילתו.
מקורות:
עי' שו"ע סי' ק"ד סע' ז'. ובמ"ב ס"ק כ"ז כ"ח. ובא"ח משפטים ד', ועוד יוסף חי משפטים ו', ובילקו"י ק"ד. ויש להעיר שמהשו"ע ועוד פוס' משמע שיש לכוון לכל הקדיש אולם במ"ב האמור לעיל משמע רק לאמן יהא שמיה רבה ולא לשאר אמנים. ולמעשה נראה שאם שאר הקדיש מבלבל את תפילתו יכוון רק לאמן יהא שמיה רבה עד יתברך.
בברכה,
הרב נועם דביר מייזלס

הכרת תודה או ביטול תורה?
הרב אליקים לבנון | י תשרי תשפ"ד
צחצוח שיניים בצום
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ה תשרי תשס"ד
זמני התפילה
הרב בנימין במברגר | ז תמוז תשס"ח
איסור בונה בקיפול תבנית חמגשית אלומיניום בשבת
כולל הלכה בית אל | ה אלול תשע"ה

הרב נועם דביר מייזלס
רב קהילה בבית אל ודיין בבי"ד לממונות "שערי הלכה ומשפט".

היתר שימוש כמלצר בשנת אבל - שאלת המשך
ט שבט תשע"ט

להסתפר בבין המצרים כשלא היתה אפשרות להסתפר מחמת אבלות
י"ח תמוז תשע"ח

חוב שלא שולם
כ"ז סיון תשע"ה

מתי חל יום השנה (יארצייט) ביום הפטירה או הקבורה
כ"א תמוז תשע"ח
למה לא נוטלים לולב בשבת?
הרב רואי מרגלית | כ"א אדר ב' תשס"ג
למה לא נוטלים לולב בשבת?
הרב רואי מרגלית | כ"א אדר ב' תשס"ג
