- משפחה, ציבור וחברה
- מיהו יהודי?
מדוע לא מנסים לקרב רפורמים?
שאלה
שלום הרב אני יודע שהרמב"ם פוסק שהחרם שעושים על אנשים שנבדלים מהקהל ( משהו בסגנון לא זוכר בדיוק) כאלו כאלה שעוזבים את התורה והמצוות אין מצווה לקרבם, אבל הבנים שלהם והממשיכים לא בכלל זה והם תינוקות שנשבו ומצווה לקרב אותם. אם כך את הרפורמים היינו אמורים לנסות לקרב ולא להרחיק ( כמובן, לקרב אותם ליהדות ולא להתקרב לדרך שלהם ) , אז אם כך למה אנחנו לא עושים את זה ? בגלל הפחד מהמשכות אחר דרכם או בגלל שיש שמה גם גוים רבים וזה יכול ליצור בעיות או בכלל סיבה אחרת ? תודה
תשובה
יש להבחין בין יהודים רפורמים לבין הרפורמה והעומדים בראשה - הרעבייס
מצוה לקרב יהודים רפורמיים ליהדות
גם רעביי שמעוניין להתקרב מצוה לקרב
אלא שבדרך כלל הרעביי מתנגד ליהדות והוא מעוניין לנהל סימפוזיון רק ע"מ שיוכר כשוה ערך ליהדות ע"מ לנגח אותה
אין לתת להם לגיטימציה.
הרפורמה אינה יהדות אלא דת אחרת

שומרונים וקראים
הרה"ג דוב ליאור | ח ניסן תשס"ו
יהדותו של נח
הרב רואי מרגלית | כ"ב מרחשון תשס"ד

האם האתיופים יהודים?
הרה"ג יעקב אריאל | כ כסלו תשע"ז

מקור קביעת מיהו יהודי
הרה"ג דוב ליאור | ז אייר תשס"ה

הרה"ג יעקב אריאל
נשיא ישיבת ההסדר רמת-גן וארגון חותם. לשעבר רב העיר רמת גן ואב בית הדין לדיני ממונות.

ביטוח משלים
ב אב תשס"ב

פירוק אוהל בשבת
ט"ז אב תשס"ב

הפקר חדר של גוי בבית יהודי
י"ד אב תשס"ב

שימוש בחניה של שכן בבניין
י"ד אב תשס"ב

לטלפן לקרובים בעקבות פיגוע
הרה"ג דוב ליאור | כ"א תמוז תשס"ב

כשרות יין שנגע בו חילוני
הרה"ג דוב ליאור | י"ט אדר א' תשס"ה

מה מברכים על ברקים ורעמים
הרב יצחק בן יוסף | י מרחשון תשע"ג

כשרות יין שנגע בו חילוני
הרה"ג דוב ליאור | י"ט אדר א' תשס"ה

באיזה גיל משה רבינו ברח ממצרים?
הרב רפאל וסרטיל | ז שבט תשפ"ג

שימוש במילה "מזרוחניק" כביטוי גנאי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג

נדר מתוך כעס
הרב נועם דביר מייזלס | י שבט תשפ"ג
