- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות פרטיות בסוגיות שונות
שכר שכיר - ספר החינוך
שאלה
ב"ה
לישיבה
שלום כבוד הרב
ספר החינוך מצוה רל - שלא נאחר שכר שכיר
[ויקרא י"ט, י"ג]
ודין השכיר שנשבע ונוטל כל זמן שתבע שכרו תוך זמנו, ואפילו היה השכיר קטן גם הוא נשבע ונוטל, ונתנו זכרונם לברכה [שם קי"ב ע"ב] טעם בזה, לפי שבעל הבית טרוד בפועליו. ויתר פרטיה, מבוארים בפרק תשיעי ממציעא.
שכרו תוך זמנו
אני מבין ששכיר יום עד סוף הלילה, ושכיר לילה עד סוף היום?
תודה ממשה
תשובה
שלום
נכון מאד.
לשכיר יום, האריכה התורה את זמן פרעונו כל הלילה, שנאמר "עד בוקר", ולשכיר לילה זמן פרעונו כל היום, שנאמר "ביומו תתן שכרו ולא תבוא עליו השמש".
יום טוב

אכילה בתשיעי - ערב יום כיפור והשלכותיה
הרב עזריה אריאל | י"א תשרי תשפ"ד
גמרא
הרב חיים שרייבר | ה תשרי תשפ"ד

ציטוט מהגמרא שקשה לי להבין
הרב ש. יוסף וייצן | י"ד אייר תשע"ג
"כל המלמד את בן חברו תורה כאילו ילדו"
הרב בנימין במברגר | ד שבט תשס"ח
הרב חיים שרייבר
ר"מ בישיבת בית אל ובישיבת בני צבי .
דיני כלי פרווה
כ"ב כסלו תשע"ד
גמרא בבא מציעא דף לג ע"ב
י"א ניסן תשע"ד
טיגון במחבת בשרית בסכום חלבי
ו שבט תשע"ד
כלים כשרים- המשך
ה טבת תשע"ד

יריקה אחר נוצרים
הרה"ג דוב ליאור | י"ז כסלו תשס"ח
גילוח בחול המועד
הרב אליעזר מלמד | כ"ג ניסן תשס"ז

ציור לשם הנאה בחול המועד
הרב שמואל אריאל | ט"ו תשרי תשע"ו
שאלות על סוכות
הרב יוסף אפריון | ה מרחשון תשע"ה
להיכנס סתם לבית קברות
הרב דניאל קירש | י"א תשרי תשפ"ד

זמן סיום מסכת לעילוי נשמת נפטר
הרב יצחק בן יוסף | ט תשרי תשפ"ד
אכילת שום בראש השנה שחל בשבת
הרב דניאל קירש | י"א תשרי תשפ"ד
