- הלכה
- תכלת
הידור בתכלת
שאלה
הרב ענה בשאלה ששאלתי כדלקמן "אם הוא חושב שזו התכלת האמיתית, הוא לא יכול ללכת לפעמים עם תכלת ולפעמים ללא תכלת. ומכיוון שהארגמן כהה קוצים נראה כמתאים ביותר לתכלת עליה דיברו חז"ל, יש לו להטיל תכלת זו וללכת רק איתה, ויש להתאמץ ולקנות תכלת זו". אני שוב חוזר ומסביר את עצמי הוא רק מחמיר ולא עושה זאת מעיקר הדין. ברגע זה שאין לו תכלת נוספת יש לו לכאורה מס’ אפשריות לנהוג:
א. מכיוון שהוא רק מחמיר יכול ללכת פעם עם תכלת ופעם עם לבן בלבד, ובמגמה שבהמשך יקנה תכלת לכל הטליתות.
ב. חייב ללכת רק עם תכלת, ואם אין לו עדיף שילך בלי טלית ולא יבטל מצוה בידים.
ג. שיפסיק ללכת עם תכלת עד שיגיע למסקנה שאי אפשר "לרקוד על שתי חתונות". איזו אפשרות עדיפה?
תשובה
אם אין לו תכלת עדיף שילך בלי ציצית, ולא יבטל מצות עשה בידיים ממש. והוא לא יכול לומר שהוא עושה זאת מצד הידור, משום שאנחנו יודעים מהי התכלת ובאפשרותנו לקיים את המצוה מדאורייתא.

תכלת בציצית
הרה"ג דוב ליאור | ח תמוז תשס"ג

תכלת בציצית
הרב שמואל אריאל | ט"ז אב תשפ"ב
ציצית תכלת
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ג מרחשון תשס"ג

תכלת בציצית
הרב שמואל אריאל | ט"ו אלול תשפ"ג

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

יחס אמוני לפיגועים
ו אדר תשס"ב

לשמוע מגילה מאיש או מאישה?
ו אדר תשס"ב

נקמה בגויים
ו אדר תשס"ב

שרוולים לילדות
כ"ט שבט תשס"ב
ישיבת שבעה בחול המועד ובחנוכה
הרב בנימין במברגר | י"ז אלול תשס"ח
גילוח בחול המועד
הרב אליעזר מלמד | כ"ג ניסן תשס"ז

ציור לשם הנאה בחול המועד
הרב שמואל אריאל | ט"ו תשרי תשע"ו

יריקה אחר נוצרים
הרה"ג דוב ליאור | י"ז כסלו תשס"ח

אכילה בתשיעי - ערב יום כיפור והשלכותיה
הרב עזריה אריאל | י"א תשרי תשפ"ד
