- שבת ומועדים
- הדלקת נרות
כיבוי נרות חנוכה תוך הזמן שקבעו חז"ל
שאלה
האם מותר לכבות בידים את נרות החנוכה בתוך הזמן שקבעו חז"ל (היינו חצי שעה), מאחר ואדם זה ממהר או חושש מדליקה?
האם אדם כזה מברך על ההדלקה, ואם ברך האם ברכתו לבטלה?
האם גרע כוחו מהדליק בסמוך לרוח מצויה שעלולה לכבות הנר?
תשובה
בתוך הזמן זה בעיה, כי יש דיעה שזה הוקצה למצוותו. לאחר חצי שעה לפי הרי"ף, מותר לכתחילה לכבות. אמנם זה לא לכל השיטות, אך אם אתה לחוץ אתה יכול לסמוך על שיטה זו.
אם אדם מתכנן לכבות בתוך החצי שעה, לא יכול לברך.

האם מותר להדליק בחנוכייה שזזה?
הרב יצחק בן יוסף | כ"ה כסלו תשפ"ג

האם צריך להדליק נרות בבית חולים
הרב נועם דביר מייזלס | כ"ד כסלו תשפ"ב

הדלקת נרות חנוכה אצל ההורים
הרב שמואל אריאל | כ"ב כסלו תשע"ז

סדר הדלקת נרות חנוכה
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ה כסלו תשע"א

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

ברכות השחר לפני עלות השחר
ל שבט תשס"ב

הכשרת תנור
ל שבט תשס"ב

אורח מעדה אחרת
ל שבט תשס"ב

נקמה בגויים
ו אדר תשס"ב

שיבולת שועל (קוואקר)
הרה"ג יעקב אריאל | י אייר תש"ע

שם לילדה "אריאה"
הרב יצחק בן יוסף | י"ד שבט תשפ"ב

כשרות יין שנגע בו חילוני
הרה"ג דוב ליאור | י"ט אדר א' תשס"ה
לך בשלום או לך לשלום
הרב אוריאל טויטו | י"ח כסלו תשס"ט

שמיעת שיחה מקונסרבטיבי
הרה"ג יעקב אריאל | ד שבט תשפ"ג
האם משחת ידיים נחשבת חציצה לנטילת ידיים?
כולל הלכה בית אל | ד שבט תשפ"ג

שימוש במילה "מזרוחניק" כביטוי גנאי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג
