- תורה, מחשבה ומוסר
- שאלות כלליות
שלילת האלילים
שאלה
איך על פי ספר הכוזרי נשללת התפיסה של אלים רבים?
תשובה
יסוד האמונה ההולך ומוסבר בספר הכוזרי הוא בניית הקשר עם האל המתגלה אל האדם. אנו מאמינים בקב"ה ומקיימים מצוותיו לא מפני שאנו מסוגלים להוכיח את המציאותו אלא מפני שאנו פגשנו אותו. אנו כעם. ההיסטוריה של עם ישראל היא מפגש אחד ארוך עם ריבונו של עולם. אולם בדורות קדומים, מאז ניסי יציאת המצרים וכל תקופת הבית הראשון המפגש שלנו עם האל היה חי ובולט מפני שהתרחש בעזרת ניסים המשנים את חוקי הטבע וכן על ידי הנבואה, ושני אלה לא התמידו להתקיים בנו. אבל הם מעידים על הקשר הקיים בנינו לבין הקב"ה. קשר שממשיך להתקיים גם בדורות מאוחרים יותר, בצורה נסתרת. מכל מקום - המפגש הלאומי שלנו עם האל הוא יסוד אמונתינו.
מכיון שנפגשנו באל אחד בלבד. ואין שום עם או אדם המסוגל להעיד בצורה מוכחת, כי נפגש עם אלוקים אחרים, אין לנו אלא מה שראו עניננו - ה' אלוקינו ה' אחד.

ארון הספרים היהודי והקונסרבטיבים
הרב אליקים לבנון | ה טבת תשפ"ג
הבטחות של חז"ל והתורה
הרב אוריאל טויטו | ט"ו אלול תשפ"ב
מדוע צריך להודות על הנס
הרב אוריאל טויטו | ז תמוז תשפ"ב

לימוד קבלה אצל ברג
הרה"ג יעקב אריאל | כ"ד מרחשון תשס"ט
הרב אוריאל טויטו
מרצה במכללת אורות, מלמד בישיבות בית-אל ובני צבי.
ביקורת המקרא
ל סיון תשס"ח
נסיון בלתי אפשרי , היתכן ?
ל סיון תשס"ח
יראת שמים בבחור
ג תמוז תשס"ח
שלילת האלילים
ב תמוז תשס"ח

שימוש במילה "מזרוחניק" כביטוי גנאי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג

מה מברכים על ברקים ורעמים
הרב יצחק בן יוסף | י מרחשון תשע"ג

שיבולת שועל (קוואקר)
הרה"ג יעקב אריאל | י אייר תש"ע

כניסה למוזיאון בשבת
הרב שמואל אריאל | ז שבט תשפ"ג

שימוש במילה "מזרוחניק" כביטוי גנאי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג

שמיעת שיחה מקונסרבטיבי
הרה"ג יעקב אריאל | ז שבט תשפ"ג

באיזה גיל משה רבינו ברח ממצרים?
הרב רפאל וסרטיל | ז שבט תשפ"ג
