- משפחה, ציבור וחברה
- המקדש והקרבנות
חיוב חטאת לעתיד לבא
שאלה
שאלתי לגבי דבר הנתון במחלוקת הרבנים כיום, כאשר לצד אחד יש בכך איסור דאורייתא ולצד השני הדבר מותר לכתחילה. במידה ובית הדין הגדול בירושלים יעמוד במהרה בימינו ויפסוק כדעת המחמיר, האם יהיו מחוייבים כל ההולכים כיום בדעת המיקל בקורבן חטאת?
(האם יש גם נפק"מ אם החלטתם עקרה מעיקרה את הדין הראשון או שרק הוחלט ברוב קולות כדעת המחמיר, והאם יש נפק"מ כזאת בכלל בדיני הוריות?)
תשובה
אם יש החלטת סנהדרין זה אכן יחייב את כולם.
אין נפק"מ איך הוחלט. הרמב"ן כותב בספר המצוות בשורשים, שנושא שהועלה לדיון בסנהדרין והיתה הכרעה, אין השואל רשאי אפילו להחמיר על עצמו. כשיש הכרעה בסנהדרין אין מקום לסברא חדשה.
מימות שמאי והלל כבר לא היו הכרעת מחלוקות בסנהדרין, לכן הדברים נראים לנו רחוקים היום.

עבודה לשמאלי בבית המקדש
הרב עזריה אריאל | ח אייר תשע"ד

הטבלת רכב
הרב עזריה אריאל | כ"ט סיון תשפ"ב

למה התענו במעמדות שהיו בזמן בית המקדש?
הרב שמואל אריאל | ט"ז טבת תשפ"ג

בית המקדש השלישי - האם אפשר שייבנה על עמודים?
הרב עזריה אריאל | ג ניסן תשפ"ב

הרה"ג דוב ליאור
לשעבר אב"ד ורב הישוב קרית - ארבע. נשיא ישיבת "בית אורות"

מעשרות בפירות במוצאי שביעית
ו אדר תשס"ב

זמן תפילת הדרך
ל שבט תשס"ב

השתתפות מחנך בשמחה בשנת אבל
ו אדר תשס"ב

שרוולים לילדות
כ"ט שבט תשס"ב
גריסי פנינה בפסח
הרבנות הראשית לישראל | י"א ניסן תשע"ג
גריסי פנינה בפסח
הרבנות הראשית לישראל | י"א ניסן תשע"ג
תירס בפסח
הרבנות הראשית לישראל | י"ד ניסן תשע"ז

שיבולת שועל האם זה חמץ?
הרה"ג יעקב אריאל | י ניסן תשס"ח

חולה מסוכן
הרה"ג יעקב אריאל | ז ניסן תשפ"ג

שימוש בחסה מסוג אייסברג למרור
מכון התורה והארץ | ח ניסן תשפ"ג
ביצים לפסח
הרבנות הראשית לישראל | ח ניסן תשפ"ג
