- משפחה, ציבור וחברה
- כלאים
לאכול כלאיים
שאלה
כתוב בפרשת כי תצא שאסור לערבב בין כלאים (פירות) ואסור ללבוש שעטנז (לערבב בין צמר ופשתים). האם אני לא שותף לעברה כשאני אוכל כלאים למרות שזה אסור מדאורייתא? ואם התירו לפי ההלכה - מה הסיבה להתר? ואיך יכול להיות ששעטנז אסור וכלאים מותר למרות ששניהם מצווה מדאוריתא?
תשובה
בס"ד
שלום וברכת ד'
הגמ' דורשת זאת מפסוקי התורה, שהאיסור בכלאים הוא הזריעה עצמה "שדך לא תזרע כלאים" אבל לא נאמר שאסור לאכול כלאי זרעים, מלבד כלאי הכרם שבהם התורה ריבתה "פן תוקדש - פן תוקד אש". ובשעטנז התורה אמרה שהבגד לא יעלה עליך משמע שזה איסורי לבישה. כל הדברים הללו נלמדים מהתורה, ואין אנו יודעים טעמי המצוות.
בברכת התורה והארץ
הרב יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

כלאיים בגינה
מכון התורה והארץ | ט"ו סיון תשע"ד

האם זריעת קטניות מותרת בכרם?
מכון התורה והארץ | א אדר תשפ"ג

כלאי זרעים על צמר גפן
מכון התורה והארץ | א אדר תש"פ

עץ לימון שמוציא פירות מוזרים
מכון התורה והארץ | כ"ו כסלו תשע"ח

מכון התורה והארץ

נתינת מעשר ללוי מטבל ודאי בזה"ז
ו שבט תשס"ג

חרקים בלוף
כ"ח אלול תשס"ב

ביעור פירות שביעית לאחר זמן הביעור
ד תשרי תשס"ג

כרוב ניצנים
כ"ה טבת תשס"ג
עליה לקבר בעשרת ימי תשובה
הרב בנימין במברגר | ד תשרי תשס"ט

רכיבה על אופניים ביום הכיפורים
הרב שמואל הולשטיין | ז תשרי תשס"ט

רכיבה על אופניים ביום הכיפורים
הרב שמואל הולשטיין | ז תשרי תשס"ט

רכיבה על אופניים ביום הכיפורים
הרב שמואל הולשטיין | ז תשרי תשס"ט
