- תורה, מחשבה ומוסר
- תורה שבכתב ושבעל פה
המשך בנוגע לאיסור "בל תוסיף"
שאלה
שלום וברכה כבוד הרב.
ישר כח על תשובתך ותודה רבה!
נשאר לי עוד לתהות- לדברי הרמב"ם משונה שאנו מברכים נאמר "ברוך אתה *ה’ אלקינו* וגו’ על קריאת מגילה", ולא מזכירים כלל את עניין החכמים וסייגיהם. שהרי היה "נכון יותר" לדבריו להזכיר כי חכמינו הורו לנו כך וכך, כפי שבתפילת מוסף בלשם יחוד יש נוהגים לציין "כפי שתקנו לנו רבותינו ז"ל" בנושא המצווה כהכנה. לאור זה הרי ניתן לומר שאין ברור מאליו ההבדל הזה שהרב מציין בין , נגיד, איסור מדאורייתא לבין איסור דרבנן.
האם יש לעניין יישוב?
חתימה טובה ותודה רבה!!
תשובה
שלום
הגמרא במסכת שבת (דף כג ע"א) כותבת על מצות נר חנוכה: "'מברך אשר קדשנו במצוותיו וציונו להדליק נר של חנוכה'. והיכן ציונו? רב אויא אמר: מ'לא תסור' (דברים יז, יא). רב נחמיה אמר: 'שאל אביך ויגדך זקניך ויאמרו לך' (דברים לב, ז)".
מגמרא זו אנו למדים שמקור סמוכתם של חכמים נובע מפסוקי התורה. ועל כן אנו אומרים בברכות "וציונו" להדגיש את במקור העליון של הסמכות והיא התורה ודבר ה'.
יום טוב
יהדות, תורה שבע״פ, משיח, ישוע, גוי
הרב אוריאל טויטו | כ"ז ניסן תשפ"ב

הגדרת תורה שבכתב
הרב ש. יוסף וייצן | ח אלול תשע"א
איסור בל תוסיף
הרב חיים שרייבר | א אלול תשע"ד

תפקיד התורה והמצוות
הרב שמואל אריאל | כ תשרי תשפ"ג
הרב חיים שרייבר
ר"מ בישיבת בית אל ובישיבת בני צבי .
בירור שאלתו של ר"א בן פדת
י"ד ניסן תשע"ד
תקיעת שופר בשבת
א ניסן תשע"ד
סתם מצח
ב אייר תשע"ד
גמרא בבא מציעא דף לג ע"ב
י"א ניסן תשע"ד

פירוש מועדים לשמחה חגים וזמנים לששון
הרב יצחק בן יוסף | י"ט ניסן תשע"ו
מה מבדילים
הרב בנימין במברגר | י"ח ניסן תשס"ט

האם בימינו יש ליטול לולב ביום טוב שחל בשבת?
הרב שמואל אריאל | כ"ג תשרי תשפ"א
מה מבדילים
הרב בנימין במברגר | י"ח ניסן תשס"ט

צפייה בסרטון שצולם בשבת
הרב אליקים לבנון | ט"ו תשרי תשפ"ד
שימוש ברמקול מכני בשבת
הרב דניאל קירש | י"ד תשרי תשפ"ד

שימוש בבינה מלאכותית יוצרת לפסיקה
הרה"ג יעקב אריאל | י"ג תשרי תשפ"ד
