בית המדרש

  • מדורים
  • שידוכים ובחירת בן זוג
לחץ להקדשת שיעור זה

מתי להתחתן ועם מי?

אבל כל מקרה צריך להישקל לגופו, ואם הינך רואה שהקשר בינכם מתבסס, ויש באפשרותך להיות שלם עמו, גם אם בחיי הנישואין תצטרך מידי פעם לתת לה תמיכה מיוחדת, בהחלט אל תירתע מהמצב המשפחתי של ההורים.

undefined

הרב אליקים לבנון

אב תשס"ט
שאלה:
אני נפגש עם בחורה שמאד מוצאת חן בעיני, אבל אני קצת חושש מהעובדה שלפני מספר שנים ההורים שלה נפרדו. היא גרה אצל אמה, ויש לה קצת קשר עם אביה. האם צריך לחשוש ממשהו או לעשות בירור מיוחד?

תשובה:
מצב של הורים שנפרדו תמיד משפיע על הילדים. יש השפעות שונות ומגוונות, לעיתים בכיוונים הפוכים. למשל, יש ילדים הנפגעים מכך וסובלים מחוסר בטחון, וכתוצאה מזה חרדים מלהתחתן ולהקים בית. ויש כאלה שדווקא מאוד מאוד רוצים להקים בית, עד כדי כך שהם מאבדים את שיקול הדעת במפגשים עם בן זוג, ובכל מחיר מעוניינים להתחתן גם אם אין התאמה ביניהם. אני כותב את הדברים כהערה כללית, עד כמה הורים חייבים לעשות מאמץ ולבנות את הקשר ביניהם, גם אם יש קשיים, ולא לראות את הגירושין כפתרון, מחמת הנזקים הרבים לילדיהם.
אכן, עומק הנזק משתנה מאד, ויש מקרים בהם ניתן להתגבר על הפגיעה. ברור שאין מקום לפסול בחורה רק בגלל שהוריה פרודים. עליך לבחון, עד כמה שידך מגעת, האם נותרה "שריטה" אצל הבחורה, והאם בעזרתך היא תתגבר. הדבר החשוב לכל בחורה ואשה, ובמיוחד לבחורה כזאת, הוא שקט ורוגע, שלוה ובטחון. תכונות כאלה יוצרות קרקע נוחה להבראת הנפש ממה שעבר עליה. כדאי שתשים לב אם יש התנהגות חריגה בתחום מסוים, ובמידת הצורך להתייעץ פעם נוספת לפני החלטה סופית. "אבות אכלו בוסר, ושיני בנים תכהינה". אבל כל מקרה צריך להישקל לגופו, ואם הינך רואה שהקשר בינכם מתבסס, ויש באפשרותך להיות שלם עמו, גם אם בחיי הנישואין תצטרך מידי פעם לתת לה תמיכה מיוחדת, בהחלט אל תירתע מהמצב המשפחתי של ההורים.
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il