- הלכה מחשבה ומוסר
- הלכה יומית
הגדרת אטר להנחת תפילין
עיקרי ההלכות
א. אטר- שעושה רוב מלאכתו וכותב בשמאל, מניח תפילין בימין. הניח על שמאל לא יצא.
ב. כותב בשמאל ועושה מלאכה בימין (או להיפך)- יניח על היד בה עושה מלאכה.
ג. כותב בעיקר בשמאל אך כותב מעט בימין- יניח בימין
ד. כותב כתב עברי בשמאל ולועזי בימין (או להיפך), יניח על היד בה עושה פחות מלאכה.
א. אטר יד בתפילין
אטר- שעושה רוב מלאכתו ביד שמאל וכן כותב ביד שמאל, מניח תפילין על ימין כל אדם, שהרי לגביו היא כשמאל.
הניח על שמאל- לא יצא ידי חובה וצריך לחזור ולהניח על ימינו 1 .
ב. הגדרת אטר
מלבד האמור לעיל ישנם מצבי אמצע בהם דנו הפוסקים האם נחשב לאטר או לא.
א. כותב בשמאל וכל מלאכתו בימין- יניח בימין, וראוי שמיד אחרי שמסיר את התפילין יד ימין יניחם גם על שמאל בלי ברכה (וכן להיפך, אם כותב בימין וכל מלאכתו בשמאל) 2 .
ב. כותב בשמאל, עושה חלק ממלאכתו בימין וחלק בשמאל ואפילו רוב מלאכתו בימין- הרי הוא אטר ויניח בימין 3 .
ג. כותב בעיקר בשמאל, אך מעט גם בימין ורוב מלאכתו בימין- יניח בשמאל 4 .
ד. כותב כתב עברי בימין ולועזי בשמאל, או להיפך- הולכים אחרי היד בה עושה את רוב מלאכתו 5 .
א. אטר- שעושה רוב מלאכתו וכותב בשמאל, מניח תפילין בימין. הניח על שמאל לא יצא.
ב. כותב בשמאל ועושה מלאכה בימין (או להיפך)- יניח על היד בה עושה מלאכה.
ג. כותב בעיקר בשמאל אך כותב מעט בימין- יניח בימין
ד. כותב כתב עברי בשמאל ולועזי בימין (או להיפך), יניח על היד בה עושה פחות מלאכה.
א. אטר יד בתפילין
אטר- שעושה רוב מלאכתו ביד שמאל וכן כותב ביד שמאל, מניח תפילין על ימין כל אדם, שהרי לגביו היא כשמאל.
הניח על שמאל- לא יצא ידי חובה וצריך לחזור ולהניח על ימינו 1 .
ב. הגדרת אטר
מלבד האמור לעיל ישנם מצבי אמצע בהם דנו הפוסקים האם נחשב לאטר או לא.
א. כותב בשמאל וכל מלאכתו בימין- יניח בימין, וראוי שמיד אחרי שמסיר את התפילין יד ימין יניחם גם על שמאל בלי ברכה (וכן להיפך, אם כותב בימין וכל מלאכתו בשמאל) 2 .
ב. כותב בשמאל, עושה חלק ממלאכתו בימין וחלק בשמאל ואפילו רוב מלאכתו בימין- הרי הוא אטר ויניח בימין 3 .
ג. כותב בעיקר בשמאל, אך מעט גם בימין ורוב מלאכתו בימין- יניח בשמאל 4 .
ד. כותב כתב עברי בימין ולועזי בשמאל, או להיפך- הולכים אחרי היד בה עושה את רוב מלאכתו 5 .

חובת הרב לתלמידיו
בית מדרש ג. אסף | שבט תשע"ח

צליית כבד בתנור חשמלי ושימוש ברשת שצלו עליה כבד
בית מדרש ג. אסף | אייר התשע"ה

האם חובה ללכת לרופא
בית מדרש ג. אסף | חשוון תשע"ד

" וֵאלֹהֵי זָהָב לֹא תַעֲשׂוּ לָכֶם"
בית מדרש ג. אסף | שבט תשע"ח

בית מדרש ג. אסף

פתיחה להלכות שקצים שרצים ורמשים
תשרי תשע"ה

האם חובה ללכת לרופא
חשוון תשע"ד

תפילה בטיול ובמכנסיים קצרים
אב תשע"ג

שניים מקרא ואחד תרגום
אדר א תשע"ו
מדוע קוראים את מגילת רות בשבועות?
הקשבה בזמן של פילוג
למה ללמוד גמרא?
חנוכה הכשרת כלי הזוגיות
איך לא להישאר בין המצרים?
שבועות מעין עולם הבא!
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
ארבע כוסות ושלוש מצות
שבירת 7 המיתוסים של ליל הסדר
איך ללמוד גמרא?
מה עניינו של ט"ו בשבט?

הבדלה למוצאי יום כיפור
נוסחים שונים
הסידור המהיר | סיון תשפ"ב

הבדלה במוצאי שבת , מוצאי יום טוב ומוצאי יום הכיפורים
הרב מיכאל יומטוביאן | תשרי תשע"ח

הבדלה במוצאי שבת , מוצאי יום טוב ומוצאי יום הכיפורים
הרב מיכאל יומטוביאן | תשרי תשע"ח

אכילה ושתייה פחות מכשיעור ביום כיפור
רבנים שונים | תשרי תשע"ג
