- הלכה מחשבה ומוסר
- העצמה אישית
לימוד השיעור מוקדש לרפואת
שולמית בת צביה
פרק מז
תלמידים יקרים, ההפסד כולו שלהם!
תלמיד ותלמידה יקרים, אם קיבלתם תשובה שלילית מישיבה או אולפנה שרציתם להתקבל אליה או מכל אלו שברשימה שלכם, דעו שההפסד הוא אך ורק שלהם!
בנות ובני החמד היקרים המסולאים בפז!
השבוע התבשרתם על קבלתכם או אי קבלתכם לאולפנות ולישיבות. חלקכם לא התקבלתם למקום שמאוד רציתם, וחלק מכם לא התקבל לאף מוסד לימודי.
זכרו והזכירו לעצמכם: "ההפסד כולו שלהם!"
התרבות תָרבתה ועדיין מממשיכה לתרבת את כולנו לחיצוניות בה ערכו של האדם נמדד על פי הישגים חיצוניים וחומריים. בבתי הספר ומוסדות הלימוד זה בא לידי ביטוי במבחנים וציונים. התלמיד לומד להעריך את עצמו על פי הציון שקיבל במבחן ובתעודה, והוא מקבל על כך אישור בבואו להתקבל למוסד לימודי שדוחה אותו מאותה סיבה.
יבחנו אותך לפי סגנון הלבוש שלך, אם את בתנועת הנוער ה'נכונה' או את נצר למשפחה 'מיוחסת'... לפי זה יתאימו אותך להגדרה ברורה ויקבעו את ערכך. למה, את שואלת? כי זה הכי קל ולא מצריך להתאמץ...
תלמיד ותלמידה יקרים, זכרו מי שקובע האם אתם 'שווים' או לא, זה אך ורק אתם! אל תפלו למלכודת ההשוואה שטומנים לכם התרבות ומוסדות הלימוד, ותרבו להשוות את עצמכם לאחרים ובכך רק לתסכל את עצמכם.

הקב"ה נותן לכם נשמה חדשה כל בוקר, והוא בכבודו ובעצמו בכל רגע ורגע מחייה אתכם. די בזה כדי להזכיר לעצמכם שאתם חשובים ויחודיים, יש לכם כוחות גדולים ומיוחדים ותפקידכם להוציאם אל הפעול כדי שהעולם כולו יתברך מהם. האתגרים שמזמן לכם הקב"ה מתאימים בדיוק לכם, וחבל על כל טיפת אנרגיה שאתם מבזבזים על ההשוואה שלכם עם מסלול חייו של האחר...
'מוצלח' הוא מושג יחסי. אני יכול להיות מוצלח בתחום אחד שהשני לא טוב בו, ולהיפך. תלמיד אחד יכול להיות מחונן במתמטיקה אבל 'חנון' עם שתי ידיים שמאליות, תלמיד אחר חלש בגמרא אבל בעל כשרון מוסיקלי נפלא, השלישי תלמיד חכם, והרביעי עובד את האדמה, משקיע בה את מרצו ושמח בעשייה ובחלקו במצוות ישוב הארץ.
מה הופך כל אחד מהם לפחות מוצלח מחבריו? אך ורק המחשבות שלו והתווית שהדביק לעצמו. במו 'ידיו' או אם תרצו 'מחשבותיו', הוא הופך את עצמו ממוצלח ללא יוצלח.
תלמידות ותלמידים יקרים, קחו אתכם צידה לדרככם החדשה שתימשך לכל אורך חייכם הבוגרים, אתם בניו של ה' וזה מה שהופך אתכם למיוחדים ומוצלחים. הבחירה בידכם! בחרו להעריך את עצמכם מבפנים ואל תתלו את הדימוי העצמי שלכם בגורמים חיצוניים כדעתם של אחרים או בהשוואה אליהם, ציונים, הישגים ואישורים חיצוניים או נכסים חומריים.
בגישה זו אין ספק שתראו ברכה בכל מה שתעשו בחיים ובכל מקום בו תהיו. אתם והעולם כולו תיהנו מהכוחות הגדולים שה' חנן אתכם, ועם הזמן תשאירו הרחק מאחור את התפיסה החיצונית המקובעת שהגדירה אתכם כדף נייר מלא במספרים...
הארות והערות, שאלות ורעיונות לנושאים שמעניינים אתכם, יתקבלו בשמחה: info@chooselifecenter.co.il
השבוע התבשרתם על קבלתכם או אי קבלתכם לאולפנות ולישיבות. חלקכם לא התקבלתם למקום שמאוד רציתם, וחלק מכם לא התקבל לאף מוסד לימודי.
זכרו והזכירו לעצמכם: "ההפסד כולו שלהם!"
התרבות תָרבתה ועדיין מממשיכה לתרבת את כולנו לחיצוניות בה ערכו של האדם נמדד על פי הישגים חיצוניים וחומריים. בבתי הספר ומוסדות הלימוד זה בא לידי ביטוי במבחנים וציונים. התלמיד לומד להעריך את עצמו על פי הציון שקיבל במבחן ובתעודה, והוא מקבל על כך אישור בבואו להתקבל למוסד לימודי שדוחה אותו מאותה סיבה.
יבחנו אותך לפי סגנון הלבוש שלך, אם את בתנועת הנוער ה'נכונה' או את נצר למשפחה 'מיוחסת'... לפי זה יתאימו אותך להגדרה ברורה ויקבעו את ערכך. למה, את שואלת? כי זה הכי קל ולא מצריך להתאמץ...
תלמיד ותלמידה יקרים, זכרו מי שקובע האם אתם 'שווים' או לא, זה אך ורק אתם! אל תפלו למלכודת ההשוואה שטומנים לכם התרבות ומוסדות הלימוד, ותרבו להשוות את עצמכם לאחרים ובכך רק לתסכל את עצמכם.

העצמה אישית (48)
הרב יוסף שריקי
43 - תעודת הערכה למחנך
44 - תלמידים יקרים, ההפסד כולו שלהם!
45 - לחיות בשלווה פנימית
טען עוד
'מוצלח' הוא מושג יחסי. אני יכול להיות מוצלח בתחום אחד שהשני לא טוב בו, ולהיפך. תלמיד אחד יכול להיות מחונן במתמטיקה אבל 'חנון' עם שתי ידיים שמאליות, תלמיד אחר חלש בגמרא אבל בעל כשרון מוסיקלי נפלא, השלישי תלמיד חכם, והרביעי עובד את האדמה, משקיע בה את מרצו ושמח בעשייה ובחלקו במצוות ישוב הארץ.
מה הופך כל אחד מהם לפחות מוצלח מחבריו? אך ורק המחשבות שלו והתווית שהדביק לעצמו. במו 'ידיו' או אם תרצו 'מחשבותיו', הוא הופך את עצמו ממוצלח ללא יוצלח.
תלמידות ותלמידים יקרים, קחו אתכם צידה לדרככם החדשה שתימשך לכל אורך חייכם הבוגרים, אתם בניו של ה' וזה מה שהופך אתכם למיוחדים ומוצלחים. הבחירה בידכם! בחרו להעריך את עצמכם מבפנים ואל תתלו את הדימוי העצמי שלכם בגורמים חיצוניים כדעתם של אחרים או בהשוואה אליהם, ציונים, הישגים ואישורים חיצוניים או נכסים חומריים.
בגישה זו אין ספק שתראו ברכה בכל מה שתעשו בחיים ובכל מקום בו תהיו. אתם והעולם כולו תיהנו מהכוחות הגדולים שה' חנן אתכם, ועם הזמן תשאירו הרחק מאחור את התפיסה החיצונית המקובעת שהגדירה אתכם כדף נייר מלא במספרים...
הארות והערות, שאלות ורעיונות לנושאים שמעניינים אתכם, יתקבלו בשמחה: info@chooselifecenter.co.il

מלחמת תרבויות
פרק כג
הרב יוסף שריקי | כסלו תשע"ח

לעשות שינוי בחיים בשלושה צעדים
פרק כב
הרב יוסף שריקי | כסלו תשע"ח

מה יכול לסכן את הנהיגה שלנו?
פרק יא
הרב יוסף שריקי | חשוון תשע"ח

בין ציות לשליטה
פרק לח
הרב יוסף שריקי | אב תשע"ח

הרב יוסף שריקי

זכרנו לחיים
פרק מ
תשרי תשע"ט

בין ציות לשליטה
פרק לח
אב תשע"ח

הצורך להיות תמיד צודק
פרק לז
אב תשע"ח

להתמודד עם אתגרי החיים
פרק ג
חשוון תשע"ח
כיצד הצפירה מובילה לאחדות בעם?
קריעת ים סוף ומשל הסוס
מה זה אומר בחזקת בשרי?
המהפך בחייו של התנא רבי שמעון בר יוחאי
למה אומרים "במה מדליקין" בערב שבת?
תחילת החורבן: ביטול קרבן התמיד
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?
דיני פרשת זכור
יום כיפור - איך נדע מי פטור מהצום?
האם מותר להשתמש בתאריך לועזי?
מהו הסוד של פורים בשנה מעוברת?
הלכות שילוח הקן
הרב אליעזר מלמד | תשנ"ד
תפילת תשלומין
הרב אליעזר מלמד | תשס"ה
זמן ק"ש ותפילת שחרית
פרק יא
הרב אליעזר מלמד | תשס"ד

ברכות השחר - ספרד
הסידור המהיר | תשרי תשע"ז

גדול תלמוד שמביא לידי מעשה
הרב דוד דב לבנון | סיון תשפ"ג
האם בינה מלאכותית יכולה לפסוק הלכה?
לנתיבות ישראל - מאמר"עמדתנו ועקרונותיה" (המשך)
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ג סיון תשפ"ג

התחדשות בתורה ישנה כחדשה
הרב דוד דב לבנון | סיון תשפ"ג
