- משנה וגמרא
- יבמות
"דחויה" או "הותרה" ביבום ובכלל
שני ציוויים של התורה מתנגשים. מתי אומרים 'הותרה' ומתי 'דחויה'? ומה יהיה הדין ביבום? מרש"י נראה לחלק בין התנגשות מובנית, כמו קרבנות היום בשבת, שזה היתר מוחלט, ובין התנגשות מקרית כמו טומאה שהותרה בציבור, שזו דחיה בעלמא. בפיקוח נפש ניתן להתלבט עד כמה הוא מקרי. אך יבום בפשטות צריך להיות 'הותרה' לחלוטין. איך נבין א"כ את התוס'? ואיך את המשנה של אבא שאול? ומה הקשר בין כוונה ביבום לכוונה בקדשים?
המנעות ממצות ציצית - שב ואל תעשה?
מסכת יבמות - דף צ' ע"ב.
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ז' כסליו התשס"ז

"מכלוף בן מלול מת" – האם אשתו תהיה מותרת?
יבמות קטו
הרב עקיבא כהנא | סיון תשפ"ב
אינו מתכוון בכלאיים
שיעור כללי
הרב חיים כץ | כ"ח אדר א תשע"ט

יבמות - דף ט"ו
הרב אשר חזיזה | כ"ה תשרי התשע"ה

הרב ראם הכהן
ראש ישיבת עתניאל.

בין העומר לשתי הלחם
תשע"ג
ישקני מנשיקות פיהו
איך לגרום לתורה שאנו לומדים להיות חקוקה בתוכינו?
אור לג' סיון התשס"ה
"דחויה" או "הותרה" ביבום ובכלל
ה' אדר ב' תשע"ט
זמן אכילת הפסח
יום עיון במכון המקדש- לקראת קרבן פסח
ר"ח ניסן תשס"ח
הלכות שטיפת כלים בשבת
הלכות נתינה בפורים
על מה בכלל שמחים בט"ו בשבט?
סדרת החינוך של הטבע!
הסוד שמאחורי חגיגות פורים בעיר ירושלים
כיצד הופכים את צום עשרה בטבת לששון ולשמחה?
איך ללמוד גמרא?
למה תמיד יש מחלוקת?
מה מברכים על מנה אחרונה?
איך ללמוד אמונה?
התשובות לשאלות הגדולות שבחיים
כללי הלכות הגעלת כלים
פרק י
הרב אליעזר מלמד | תשפ
הלכות בדיקת חמץ
פרק ד
הרב אליעזר מלמד | תשפ
