- הלכה מחשבה ומוסר
- הקדמות - עומק האמונה והתורה
שיעור 8 – פתיחת המורה, ההוראות ללומד 1-6, ועל סיבות הסתירות 1-6
כיצד לגשת לספר המורה
בסוף ההקדמה למורה מלמדנו הרמב"ם כיצד יש לגשת לסיפרו, כיצד ללומדו, מהו סידרו, מבנהו ודרך חיבורו, וכיצד ניתן להפיק ממנו את מירב הידע הגנוז בו ולרדת לעומקו. כמו כן, מבקש מאיתנו הרמב"ם שלא לגומלו רעה תחת טובה והשתדל לדונו לכף זכות גם במקומות שדבריו אינם מתיישבים על ליבנו ולא למהר לגנות אותו או את דבריו ולהתנגד להם. אחר, מבאר הרמב"ם כי כל טרחתו לחבר את חיבורו היא לשם שמים ומשום "עת לעשות לה'" ומתוך רצונו העז לבאר את האמת ולא למונעה מן הראויים לה. בסיום הדברים החלנו ללמוד על 7 הסיבות לסתירות שיכולות להיות מצויות בחיבורי המחברים השונים.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
הקדמות - עומק האמונה והתורה (11)
הרב בן ציון אוריאל
7 - סוד המשלים החבויים בכתבי הקודש
8 - כיצד לגשת לספר המורה
9 - סיבות הסתירות המצויות בחיבורי המחברים
טען עוד
סוד המשלים החבויים בכתבי הקודש
שיעור 7 – פתיחת המורה, המשלים, פסקאות 3-11
הרב בן ציון אוריאל | י"ב מרחשון תש"פ
סיבות הסתירות המצויות בחיבורי המחברים
שיעור 9 – פתיחת המורה, סיבות הסתירות 7-17
הרב בן ציון אוריאל | י"ד מרחשון תש"פ
מגמת כתיבת המורה – הקריאה בשם ה' א-ל עולם
שיעור 2 - שיר הפתיחה ומבוא לאיגרת לתלמיד
הרב בן ציון אוריאל | ה' מרחשון תש"פ
"חיברתיו לך ולשכמותך"
שיעור 3 - האיגרת לתלמיד שבפתיחת המורה
הרב בן ציון אוריאל | ו' מרחשון תש"פ
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
טעימה מסודות המציאות הנכללים בסודות מעשה בראשית
שיעור 24 – ח"א, פרק יז
ד' כסלו התש"פ
מעלתו העליונה של האדם, נצחיותו ומשמעות דמותו בנבואה
שיעור 22 – ח"א, פרק יד, המונח אדם
ג' כסלו התש"פ
אגדות החורבן במהר"ל
שיעור 18 - פרקים ה'-ז'
ט' אייר תשפ"ג
סגולת ישראל לריה"ל
חבורה בכוזרי מאמר ראשון (40) סעיפים צ"ב - צ"ו
סיוון התשע"ד
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
לבדוק את החמץ שבלב
מדוע פורים גדול מכיפורים?
מה חשוב לשים לב כשמדליקים נרות שבת?
היסוד הגדול שנלמד מרבי שמעון בר יוחאי
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
השלמת התמונה
מה עושים בעשרה בטבת שחל בשישי?
איך ללמוד גמרא?
ריסוק קרח בשבת- סוחט או מוליד?
איך יוצרים את השבת ?