- הלכה מחשבה ומוסר
- הקדמות - עומק האמונה והתורה
שיעור 10 – פתיחת המורה, סיום סיבות הסתירות
עומק מושגי האמונה החבויים במורה באמצעות סתירות מכוונות
השלמנו את העיון וביארנו את הביאור שלנו בפשר עניינה של ה"סתירה השביעית", שהרמב"ם מלמדנו שהיא אחת המתודות שהוא השתמש בהם ביחס למושגי אמונה עמוקים שקשה לתפוס אותם כפי שהם, והכרח להדגיש את צידיהם הסותרים השונים במקומות שונים, באופן שרק חכם ישים ליבו לסתירה ויבין מדעתו את עומק פתרונה.הבאנו לדבר הדגמות שבהם הוצרך הרמב"ם להשתמש במתודה זו במורה לפי עניות דעתנו, וביארנו מדוע מתודה זו מצויה דווקא אצל חכמי האמונה והתורה ומדוע היא נעדרת מאצל הפילוסופים.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
הקדמות - עומק האמונה והתורה (11)
הרב בן ציון אוריאל
9 - סיבות הסתירות המצויות בחיבורי המחברים
10 - עומק מושגי האמונה החבויים במורה באמצעות סתירות מכוונות
11 - מורה נבוכים - דרך ההוצאה והספר
טען עוד
מבוא לימוד מורה הנבוכים לרבינו הרמב"ם
שיעור ראשון - פתיחה ללימוד
הרב בן ציון אוריאל | ב מרחשון תש"פ
סיבות הסתירות המצויות בחיבורי המחברים
שיעור 9 – פתיחת המורה, סיבות הסתירות 7-17
הרב בן ציון אוריאל | י"ד מרחשון תש"פ
"חיברתיו לך ולשכמותך"
שיעור 3 - האיגרת לתלמיד שבפתיחת המורה
הרב בן ציון אוריאל | ו' מרחשון תש"פ
מורה נבוכים - דרך ההוצאה והספר
הרב יוחאי מקבילי
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
במהות הנפש וכוחותיה
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (11) המשך סעיף יב (א)
ב' טבת התשע"ה
וַיֵּשֶׁב ה' מֶלֶךְ לְעוֹלָם, וְאַתָּה פֹּה עֲמֹד עִמָּדִי
שיעור 21 – ח"א, פרקים יא-יג, המונחים ישיבה, קימה ועמידה
ל' מרחשון התש"פ
סיכום תוכן מאמר רביעי, מבנהו והבנת תפקידו ומקומו בספר בין שאר המאמרים
חבורה בכוזרי מאמר רביעי (37) סיכום
ט"ו כסלו התשע"ה
מי היו השבים בגאולת הבית השני?
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ה
ז' שבט תשע"ט
מדוע פורים גדול מכיפורים?
האם מותר לפנות למקובלים?
הלכות קבלת שבת מוקדמת
מהות ספר ויקרא ופרשת זכור
למה אנחנו ממש דומים לשמן?
אוצרות בלב הים
איך מכניסים את ה' אל תוך הלב?
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
התשובות לשאלות הגדולות שבחיים