- הלכה מחשבה ומוסר
- פרקי התארים נ-ע
שיעור 58 - ח"א, תחילת פרק נד
דעת ה' ודרכיו ותכלית האדם לרבינו הרמב"ם
פרק נד מח"א (ובדומה לפנ"ד מח"ג) הוא פרק יסודי במשנת רבינו הרמב"ם מאחר שמתבארת בו עיקר תכליתו של האדם היודע את בוראו, הנדמה לו וההולך בדרכיו והמוצא חן בעיניו. הקדמנו תחילה על עניינו של הפרק, על ביאור פרשת "מעמד נקרת הצור" שמתבארת בו ובפרקים נוספים מן החיבור (ח, טו-יז, כא, לז-לח מחלק א), ועל מיקומו בספר במהלכו הכללי ובהקשרו ב"פרקי המונחים", ואחר החלנו בלימוד הפרק עצמו, ולמדנו על שתי בקשותיו של משה מהקב"ה ברצונו להשיג אותו ואת תאריו ודרכיו וכיצד השיבו ה'. מתוך דברי הרמב"ם שעיקר הדבקות בה' ומידת הקרבה והריחוק מה' תלויה בדעת אותו, יצאנו להרחיב ולהשוות את שיטתו לשיטת ריה"ל בכוזרי ואמירתו שעיקר הדבקות תלויה בהופעת העניין הא-לוקי ע"י המעשה הרצוי, והשתדלנו לבאר את שונה שבין השיטות ואף את השווה שביניהם.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
פרקי התארים נ-ע (27)
הרב בן ציון אוריאל
5 - אפשרות ריבוי פעולות מפועל אחד
6 - דעת ה' ודרכיו ותכלית האדם לרבינו הרמב"ם
7 - על ההנהגה האלוקית, ההידמות וי"ג מדות הרחמים להרמב"ם
טען עוד
מגמת הבריאה כולה להידמות לבוראה
שיעור 78 - ח"א, השלמת פרק סט, פסקאות 9-12
הרב בן ציון אוריאל | כח שבט התש"ף
משל הספינה ומשל הפיל המעופף
שיעור 66 - ח"א, פרק ס
הרב בן ציון אוריאל | י' שבט התש"פ
גדר "אמונה" ושלילת התארים
שיעור 54 - ח"א, פרקים נ-נא
הרב בן ציון אוריאל | כ"ג טבת התש"פ
על "מצוי", "אחד", ו"קדמון", ועל השגה עמוקה יותר מכל מה שניתן לבטא
שיעור 62 - ח"א, פרק נז
הרב בן ציון אוריאל | ד' שבט התש"פ
הרב בן ציון אוריאל
אברך בישיבת בית אל
תיאורי הגאולה השלישית שביחזקאל
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ג
ג' שבט תשע"ט
שלושת הגאולות שבנבואותיו של ישעיה
ספר הגאולה, שער ראשון, ראיות מהנביאים ב
ב' שבט תשע"ט
על מציאות הנפשות
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (10) סעיפים יא - תחילת יב
כ"ה כסלו התשע"ה
תכלית האדם בתורה ובהלכה
שיעור מס' 39
אלול תשע"ה
אחדות זו מעבדה של בירורים
למה תמיד יש מחלוקת??
איך ללמוד גמרא?
מהות ספר ויקרא ופרשת זכור
יום כיפור - איך נדע מי פטור מהצום?
הפלונטר בצד ימין של הלוחות
דיני ברכות בתיקון ליל שבועות
מה מחבר שמיים וארץ?
השלמת התמונה
מה המשמעות הנחת תפילין?
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת