- משפחה חברה ומדינה
- ואנחנו קמנו ונתעודד
אנו עוד נשוב
עלינו להציב את האמירה והתביעה הברורה ש: אנו עוד נשוב!
ערכים רבים, ראיונות ורעיונות רבים נשמעים במלאת שנה לגירוש היהודים מחבל עזה וצפון השומרון. רובם ככולם מאירים ומחכימים ובוודאי עוד ישמעו וילמדו רבים נוספים.אך אל לנו לשכוח דבר מרכזי שעמד בבסיס כל התהליך:הקיצוץ והניתוח הנורא של ארץ ישראל. האמירה שלא עוד "חזון ארץ ישראל השלמה".המחשבה שכבר נקבעו העובדות והראיה שאכן כך קרה. התקווה של אותם הוגים, מבצעים ושותפים לפשע שאכן ציבור שלם כבר 'חונך מחדש' על ברכי הרעיונות החדשים.
ומה אנו צריכים לומר היום?
עלינו להציב את האמירה והתביעה הברורה ש: אנו עוד נשוב! עם ישראל וארץ ישראל כבר חוו והתייסרו בעבר גירוש, חורבן והרס. אך ההיסטוריה הארוכה שלנו הוכיחה מי נשאר לנצח ומי חלף והלך עם רוח ה'קידמה' (=קדימה). מי זכה להיבנות ולהעמיד דורות רבים, ומי התבולל, התפזר ונשכח.ארץ ישראל, ארצנו האהובה והקדושה הולכת ונבנית, ואילו ממהרסיה ומחריביה נשאר היום רק זכרונם לדראון עולם.
אנו מאמינים בני דורות רבים של מאמינים שאנו עוד נשוב! נשוב לסיני וחבל עזה.נשוב לצור וצידון ואף נשוב לעבר הירדן.נשוב בעז"ה לכל מקום שהילכו בו אבותינו הקדושים, נשוב לכל מקום שכבר היה בשליטתנו מימות יהושע בן נון, שלמה המלך והחשמונאים, וגם לרבות כל מקום שהובטח לנו על ידי בורא עולם ועדיין טרם מימשנו כאומה ריבונית את שליטתנו עליו.
מהקיץ שעבר, לא רק שלא נשברה אמונתנו, אלא היא עזה יותר.מעתה אנו מחושלים וגיבורים יותר. 'בוגרי' גירוש, חורבן והרס.אמונתנו איננה מסתכמת בדרשות בלבד, אלא נבחנה, צורפה וזוקקה במבחן החיים.נכון הדבר שיש לכך מחיר, אך זהו "מחיר האמונה".כל אותם הניסיונות שנתנסו בהם אבותינו, שעליהם גדלנו מסיפורי הגן ועד לדרשות בבית הכנסת, הן עתה עבורנו בבחינת מעשה אבות סימן לבנים בלא מרכאות, והן עתה ממש דרך חיים. כמובן, אין אנו מזמינים את החורבן.אנו גם איננו פוטרים איש ממעשי האכזריות והברבריות שנעשו, שאת תוצאותיהםהמרות רק עיוור אינו רואה כיום.אך לאחר מעשה - אנו יודעים לומר שבכך נבחנה אמונתנו. נבחנה - וב"ה עמדנו בכך בכבוד.
אנו יודעים לאחר שנה שבמאבק על גוש קטיף וצפון השומרון הפסדנו, אך זהו רק פרק אחד בהיסטוריה הארוכה שלנו.ובעז"ה בוא יבואו ברינה פרקים נוספים, חדשים ומרעננים, של התחדשות ובנייה לנצח.ו"הזורעים בדמעה ברינה יקצורו".נתפלל ונשתדל שיהא זה בקרוב בימינו ממש! וברגע הראשון שנוכל - נשוב!
ומה אנו צריכים לומר היום?
עלינו להציב את האמירה והתביעה הברורה ש: אנו עוד נשוב! עם ישראל וארץ ישראל כבר חוו והתייסרו בעבר גירוש, חורבן והרס. אך ההיסטוריה הארוכה שלנו הוכיחה מי נשאר לנצח ומי חלף והלך עם רוח ה'קידמה' (=קדימה). מי זכה להיבנות ולהעמיד דורות רבים, ומי התבולל, התפזר ונשכח.ארץ ישראל, ארצנו האהובה והקדושה הולכת ונבנית, ואילו ממהרסיה ומחריביה נשאר היום רק זכרונם לדראון עולם.
אנו מאמינים בני דורות רבים של מאמינים שאנו עוד נשוב! נשוב לסיני וחבל עזה.נשוב לצור וצידון ואף נשוב לעבר הירדן.נשוב בעז"ה לכל מקום שהילכו בו אבותינו הקדושים, נשוב לכל מקום שכבר היה בשליטתנו מימות יהושע בן נון, שלמה המלך והחשמונאים, וגם לרבות כל מקום שהובטח לנו על ידי בורא עולם ועדיין טרם מימשנו כאומה ריבונית את שליטתנו עליו.
מהקיץ שעבר, לא רק שלא נשברה אמונתנו, אלא היא עזה יותר.מעתה אנו מחושלים וגיבורים יותר. 'בוגרי' גירוש, חורבן והרס.אמונתנו איננה מסתכמת בדרשות בלבד, אלא נבחנה, צורפה וזוקקה במבחן החיים.נכון הדבר שיש לכך מחיר, אך זהו "מחיר האמונה".כל אותם הניסיונות שנתנסו בהם אבותינו, שעליהם גדלנו מסיפורי הגן ועד לדרשות בבית הכנסת, הן עתה עבורנו בבחינת מעשה אבות סימן לבנים בלא מרכאות, והן עתה ממש דרך חיים. כמובן, אין אנו מזמינים את החורבן.אנו גם איננו פוטרים איש ממעשי האכזריות והברבריות שנעשו, שאת תוצאותיהםהמרות רק עיוור אינו רואה כיום.אך לאחר מעשה - אנו יודעים לומר שבכך נבחנה אמונתנו. נבחנה - וב"ה עמדנו בכך בכבוד.
אנו יודעים לאחר שנה שבמאבק על גוש קטיף וצפון השומרון הפסדנו, אך זהו רק פרק אחד בהיסטוריה הארוכה שלנו.ובעז"ה בוא יבואו ברינה פרקים נוספים, חדשים ומרעננים, של התחדשות ובנייה לנצח.ו"הזורעים בדמעה ברינה יקצורו".נתפלל ונשתדל שיהא זה בקרוב בימינו ממש! וברגע הראשון שנוכל - נשוב!

גדול קידוש מחילול ה'
הרב ש. יוסף וייצן | תשס"ה
מסירות נפש
שיחה לאחר הגירוש
הגאון הרב אברהם שפירא זצוק"ל | כ"א כסלו תשס"ו
פרשת ויצא התשס"ו
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כסלו התשס"ו
נפלה לא תוסיף קום
מתוך כנס הושענא רבה התשס"ו
הרב דוד דודקביץ' | סוכות התשס"ו

הרב אברהם שרייבר
רבה של כפר דרום ת"ו.

אנו עוד נשוב
ב' אב תשס"ו

כינוס תושבים בבית-הכנסת בכפר-דרום
אב תשס"ו

להיות פעיל, אבל ירושלמי
תשס"ו

ואני תפילה?
י"ג חשוון תשע"א
קילוף פירות וירקות בשבת
איך המזוזה שומרת עלינו?
סוכת עראי דיגיטלית
בדיקת פירות ט''ו בשבט
איך הסדר המוכתב מהווה חירות?
למטר השמיים
מסירות או התמסרות?
איך זוכים לראות את אליהו הנביא?
החיבור הרוחני של פסח ושבועות
ניסוך מים: איך שמחים גם בדרך ליעד?
איפה מדליקים נרות חנוכה בבניין?
בוודאי גם שם נמצא
שיחת מוצא"ש פרשת בשלח
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | יד שבט תשע"ט
ממצרים לקריעת ים סוף
שיחה לפרשת בשלח תשע"ג
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ט"ז שבט התשע"ג
סדר טו בשבט
סדר טו בשבט מהדורה שלישית ומעודכנת
הרב נתנאל יוסיפון | תשע"א
