- הלכה מחשבה ומוסר
- אורות התורה - הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
אורות התורה - פרק ו, פסקאות י- י"ג
אהבת התורה
האדם הבריא אוהב את כל התורה. הלימודים מוציאים לפועל את הטבע הפנימי גם באדם הכללי, והתורה מתאימה לישראל ומוציאה לפועל הטבע העצמי שלו וגם מאירה בו התכונה האנושית הכללית בצורה מתוקנת. לימוד תורה מתוך אהבת האומה כפתח לקראת לימוד תורה לשמה באופן היותר נשגב- לשם האומה.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
פסקה י
כְּשֵׁם שֶׁהָאָדָם הַבָּרִיא הוּא חָפֵץ חַיִּים, וְאֵינוֹ מֵחַפֵּשׂ עַל זֶה טְעָמִים וְהוֹכָחוֹת, אֲבָל הַחוֹלֶה בְּמַחֲלַת הַנֶּפֶשׁ, שֶׁהוּא קָרוֹב לְאַבֵּד אֶת עַצְמוֹ לָדַעַת, הוּא מוּטָל בִּסְפֵקוֹת עַל תַּכְלִית הַחַיִּים, כֵּן בַּעַל נֶפֶשׁ בְּרִיאָה הוּא אוֹהֵב אֶת הַתּוֹרָה וּמֶחְקָרֶיהָ מִלֵּב וָנֶפֶשׁ וְדָבָר אֶחָד מִן הַתּוֹרָה, אֲפִלּוּ מִדִּקְדּוּקֵי סוֹפְרִים, יָקָר לוֹ מִכָּל הוֹן, וְרַק כְּשֶׁנֶּחֱלֶה הַיְסוֹד הַנַּפְשִׁי יַגִּיעַ לוֹמַר שְׁמוּעָה זוֹ נָאָה וְזוֹ אֵינָהּ נָאָה .
פסקה יא
לִמּוּד הַתּוֹרָה, בַּהֲלָכָה, בְּאַגָּדָה, בְּפִלְפּוּל וּבְכָל דְּבַר תּוֹרָה, מַכְנִיס אֶת הַמָּאוֹר שֶׁבְּחַיֵּי הַיִּשְׂרְאֵלִיּוּת בְּתוֹךְ נַפְשׁוֹתֵנוּ, וּמֵעִיר בְּקִרְבָּהּ אֶת הַדֵּעוֹת הַנָּאוֹת וְהָרְגָשׁוֹת הַטּוֹבוֹת הַכְּמוּסוֹת בְּקִרְבָּהּ מִצַּד הַתְּכוּנָה הַמְיֻחֶדֶת שֶׁל יִשְׂרָאֵל, כְּשֵׁם שֶׁלִּמּוּדִים כּוֹלְלִים מְעִירִים בְּקִרְבֵּנוּ אֶת הַדֵּעוֹת וְהָרְגָשׁוֹת שֶׁל הָאָדָם הַכְּלָלִי. אָמְנָם הַתּוֹרָה נוֹתֶנֶת לָנוּ חַיִּים, לֹא רַק חַיִּים לְאֻמִּיִּים פְּרָטִיִּים, כִּי-אִם גַּם חַיִּים כְּלָלִיִּים. כִּי הַתְּכוּנָה הָאֱנוֹשִׁית הַיּוֹתֵר טוֹבָה תַּגִּיעַ לָנוּ בַּצּוּרָה הַיּוֹתֵר מְתֻקֶּנֶת כְּשֶׁתָּבוֹא לָנוּ עֲרוּכָה בְּמַטְבֵּעַ יִשְׂרְאֵלִי, וְזֶה נִמְצָא עַל יְדֵי שְׁקִידַת הַתּוֹרָה.
פסקה יב
שְׁקִידַת הַתּוֹרָה מְצַיֶּרֶת יָפֶה בַּנְּשָׁמָה אֶת הַתְּכוּנָה הַיִּשְׂרְאֵלִית וְצוּרָתָהּ הַמְיֻחֶדֶת, וּבָזֶה הִיא מְמַלֵּאת אֶת הָאֻמָּה חַיִּים, כְּשֶׁיִּמָּצְאוּ בִּכְלָלוּתָהּ שׁוֹקְדִים רַבִּים, וּמִמֵּילָא כָּל אֶחָד וְאֶחָד, הַפּוֹעֵל עַל פִּי חֶלְקוֹ, בּוֹנֶה הוּא עוֹלָם מָלֵא.
פסקה יג
יֵשׁ מוּסָר פְּנִימִי שֶׁל שְׁקִידַת הַתּוֹרָה, הַבָּא מֵאַהֲבַת הָאֻמָּה וּכְבוֹדָהּ: אֵיךְ לֹא יִרְצֶה בֵּן יִשְׂרָאֵל לָדַעַת אֶת כָּל תּוֹרַת אֻמָּתוֹ, הַחֲבִיבָה וְהַקְּדוֹשָׁה, לְכָל פְּרָטֶיהָ, עַד כַּמָּה שֶׁיָּדוֹ מַגַּעַת בְּאַהֲבָה נֶאֱמָנָה. וְדֶרֶךְ זֶה פֶּתַח הוּא לַעֲסֹק בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ בְּמוּבָנָהּ הַיּוֹתֵר נִשְׂגָּב.
כְּשֵׁם שֶׁהָאָדָם הַבָּרִיא הוּא חָפֵץ חַיִּים, וְאֵינוֹ מֵחַפֵּשׂ עַל זֶה טְעָמִים וְהוֹכָחוֹת, אֲבָל הַחוֹלֶה בְּמַחֲלַת הַנֶּפֶשׁ, שֶׁהוּא קָרוֹב לְאַבֵּד אֶת עַצְמוֹ לָדַעַת, הוּא מוּטָל בִּסְפֵקוֹת עַל תַּכְלִית הַחַיִּים, כֵּן בַּעַל נֶפֶשׁ בְּרִיאָה הוּא אוֹהֵב אֶת הַתּוֹרָה וּמֶחְקָרֶיהָ מִלֵּב וָנֶפֶשׁ וְדָבָר אֶחָד מִן הַתּוֹרָה, אֲפִלּוּ מִדִּקְדּוּקֵי סוֹפְרִים, יָקָר לוֹ מִכָּל הוֹן, וְרַק כְּשֶׁנֶּחֱלֶה הַיְסוֹד הַנַּפְשִׁי יַגִּיעַ לוֹמַר שְׁמוּעָה זוֹ נָאָה וְזוֹ אֵינָהּ נָאָה .
פסקה יא
לִמּוּד הַתּוֹרָה, בַּהֲלָכָה, בְּאַגָּדָה, בְּפִלְפּוּל וּבְכָל דְּבַר תּוֹרָה, מַכְנִיס אֶת הַמָּאוֹר שֶׁבְּחַיֵּי הַיִּשְׂרְאֵלִיּוּת בְּתוֹךְ נַפְשׁוֹתֵנוּ, וּמֵעִיר בְּקִרְבָּהּ אֶת הַדֵּעוֹת הַנָּאוֹת וְהָרְגָשׁוֹת הַטּוֹבוֹת הַכְּמוּסוֹת בְּקִרְבָּהּ מִצַּד הַתְּכוּנָה הַמְיֻחֶדֶת שֶׁל יִשְׂרָאֵל, כְּשֵׁם שֶׁלִּמּוּדִים כּוֹלְלִים מְעִירִים בְּקִרְבֵּנוּ אֶת הַדֵּעוֹת וְהָרְגָשׁוֹת שֶׁל הָאָדָם הַכְּלָלִי. אָמְנָם הַתּוֹרָה נוֹתֶנֶת לָנוּ חַיִּים, לֹא רַק חַיִּים לְאֻמִּיִּים פְּרָטִיִּים, כִּי-אִם גַּם חַיִּים כְּלָלִיִּים. כִּי הַתְּכוּנָה הָאֱנוֹשִׁית הַיּוֹתֵר טוֹבָה תַּגִּיעַ לָנוּ בַּצּוּרָה הַיּוֹתֵר מְתֻקֶּנֶת כְּשֶׁתָּבוֹא לָנוּ עֲרוּכָה בְּמַטְבֵּעַ יִשְׂרְאֵלִי, וְזֶה נִמְצָא עַל יְדֵי שְׁקִידַת הַתּוֹרָה.
פסקה יב
שְׁקִידַת הַתּוֹרָה מְצַיֶּרֶת יָפֶה בַּנְּשָׁמָה אֶת הַתְּכוּנָה הַיִּשְׂרְאֵלִית וְצוּרָתָהּ הַמְיֻחֶדֶת, וּבָזֶה הִיא מְמַלֵּאת אֶת הָאֻמָּה חַיִּים, כְּשֶׁיִּמָּצְאוּ בִּכְלָלוּתָהּ שׁוֹקְדִים רַבִּים, וּמִמֵּילָא כָּל אֶחָד וְאֶחָד, הַפּוֹעֵל עַל פִּי חֶלְקוֹ, בּוֹנֶה הוּא עוֹלָם מָלֵא.
אורות התורה - הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א (21)
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
14 - תורה ותפילה
15 - אהבת התורה
16 - הסיבות לביטול תורה
טען עוד
יֵשׁ מוּסָר פְּנִימִי שֶׁל שְׁקִידַת הַתּוֹרָה, הַבָּא מֵאַהֲבַת הָאֻמָּה וּכְבוֹדָהּ: אֵיךְ לֹא יִרְצֶה בֵּן יִשְׂרָאֵל לָדַעַת אֶת כָּל תּוֹרַת אֻמָּתוֹ, הַחֲבִיבָה וְהַקְּדוֹשָׁה, לְכָל פְּרָטֶיהָ, עַד כַּמָּה שֶׁיָּדוֹ מַגַּעַת בְּאַהֲבָה נֶאֱמָנָה. וְדֶרֶךְ זֶה פֶּתַח הוּא לַעֲסֹק בַּתּוֹרָה לִשְׁמָהּ בְּמוּבָנָהּ הַיּוֹתֵר נִשְׂגָּב.
דרכי תורה ונתיבותיה - שיעור 3
אורות התורה - פרק ט' פסקה ו-י
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ו אב תשפ"ב
הלכה ואגדה
אורות התורה - פרק ג' פסקה ו-ז
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"א טבת תשפ"ב
התורה - ממקור חיים עליון
אורות התורה - פרק ג' פסקה א-ב
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"א כסלו תשפ"ב
דרכי תורה ונתיבותיה - שיעור 1
אורות התורה - פרק ט' פסקה ג'
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ד תמוז תשפב
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
ראש מוסדות ישיבת בית אל, לשעבר רב הישוב בית אל, מייסד ערוץ 7. מתלמידיו הקרובים של מרן הרצי"ה זצ"ל .
דרישת המדינה היהודת מישראל ומאומות העולם
לנתיבות ישראל - עמוד קכא - "נצח אומתנו"
ח' שבט תשפ"ב
מהו התוכן האמיתי של העולם?
לנתיבות ישראל - סיום מאמר "והנצח זו ירושלים"
ג' אב תשפ"ג
בזכות מה נקרע הים?
שיחת מוצ"ש פרשת בשלח תשפ"ב
י"ג שבט תשפ"ב
נתיבות עולם - נתיב העבודה – סיכום פרק ז (2)
שיעור מס' 91
ט"ז סיון תשפ"ג
הלכות יום טוב שחל במוצאי שבת
שימוש בתנור אחד לחלב ובשר
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?
מהפרי ועד הגאולה
השלמת התמונה
הלכות קבלת שבת מוקדמת
למה אדר ב' הוא החודש המיוחד ביותר?
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
חכמת התורה ומדעים
איך עושים קידוש?
בצלאל ואהליאב - חיבור של קצוות