- הלכה מחשבה ומוסר
- אורות התורה
אורות התורה - פרק ד' פסקה א'
הנביאים והכתובים כלולים בתורה
פסקה א
הַהַכָּרָה הַגְּדוֹלָה בַּמְגַמָּה הָאֱלֹהִית אֲשֶׁר לַתּוֹרָה, וְלַנְּבוּאָה וּלְרוּחַ הַקֹּדֶשׁ בִּכְלָל, מְבִיאָה אֶת הַמַּחְשָׁבָה לִסְקִירַת הָאַחְדּוּת שֶׁלָּהֶם . וְנִמְצָא שֶׁהַנְּבִיאִים וְהַכְּתוּבִים כְּלוּלִים בַּתּוֹרָה, וְהַתּוֹרָה עוֹמֶדֶת כְּלוּלָה וּמְאֻחֶדֶת בִּקְדֻשָּׁתָהּ הָעֶלְיוֹנָה בְּקוֹל אֱלֹהִים חַיִּים, שֶׁכָּל אֲשֶׁר נִשְׁמָתוֹ חַיָּה מַקְשִׁיב הוּא וְשׁוֹמֵעַ אֶת הַקּוֹל הַגָּדוֹל הַזֶּה, הַהוֹלֵךְ וּבוֹקֵעַ בְּכָל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ. וּכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל לְכָל דּוֹרוֹתֶיהָ מַכִּירָה הִיא אֶת הַיְסוֹד הַגָּדוֹל הַזֶּה שֶׁל אַחְדּוּתָהּ שֶׁל תּוֹרָה, וּמִתְדַּבֶּקֶת הִיא בּוֹ בְּכָל לִבָּהּ וּבְכָל נַפְשָׁהּ, יוֹדַעַת הִיא שֶׁתּוֹרַת ד' תְּמִימָה, יוֹדַעַת שֶׁתַּמְצִית נִשְׁמָתָהּ הַמְאֻחֶדֶת נוֹבַעַת הִיא מֵאוֹר הַמְאֻחָד אֲשֶׁר לְתוֹרַת אֱמֶת זוֹ, שֶׁאוֹר ד' אֶחָד מוֹפִיעַ בָּה בִּבְלִיטָה מְחֻוֶּרֶת, בְּאֵשׁ שְׁחוֹרָה עַל גַּבֵּי אֵשׁ לְבָנָה, וְהִיא שָׂמָה כָּל מַעְיָנָהּ בִּמְקוֹר חַיֶּיהָ זֶה. בְּטוּחָה הִיא שֶׁהוּא לָהּ מִגְדַּל עֹז, יוֹדַעַת הִיא שֶׁכָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ הִיא רַק שֵׁם אֶחָד שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, שֵׁם אֶחָד, הֶגֶה אֶחָד, אֹמֶר אֶחָד, שֶׁאֵין עוֹד, שֶׁהַכֹּל בּוֹ כָּלוּל.
הַהַכָּרָה הַגְּדוֹלָה בַּמְגַמָּה הָאֱלֹהִית אֲשֶׁר לַתּוֹרָה, וְלַנְּבוּאָה וּלְרוּחַ הַקֹּדֶשׁ בִּכְלָל, מְבִיאָה אֶת הַמַּחְשָׁבָה לִסְקִירַת הָאַחְדּוּת שֶׁלָּהֶם . וְנִמְצָא שֶׁהַנְּבִיאִים וְהַכְּתוּבִים כְּלוּלִים בַּתּוֹרָה, וְהַתּוֹרָה עוֹמֶדֶת כְּלוּלָה וּמְאֻחֶדֶת בִּקְדֻשָּׁתָהּ הָעֶלְיוֹנָה בְּקוֹל אֱלֹהִים חַיִּים, שֶׁכָּל אֲשֶׁר נִשְׁמָתוֹ חַיָּה מַקְשִׁיב הוּא וְשׁוֹמֵעַ אֶת הַקּוֹל הַגָּדוֹל הַזֶּה, הַהוֹלֵךְ וּבוֹקֵעַ בְּכָל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ. וּכְנֶסֶת יִשְׂרָאֵל לְכָל דּוֹרוֹתֶיהָ מַכִּירָה הִיא אֶת הַיְסוֹד הַגָּדוֹל הַזֶּה שֶׁל אַחְדּוּתָהּ שֶׁל תּוֹרָה, וּמִתְדַּבֶּקֶת הִיא בּוֹ בְּכָל לִבָּהּ וּבְכָל נַפְשָׁהּ, יוֹדַעַת הִיא שֶׁתּוֹרַת ד' תְּמִימָה, יוֹדַעַת שֶׁתַּמְצִית נִשְׁמָתָהּ הַמְאֻחֶדֶת נוֹבַעַת הִיא מֵאוֹר הַמְאֻחָד אֲשֶׁר לְתוֹרַת אֱמֶת זוֹ, שֶׁאוֹר ד' אֶחָד מוֹפִיעַ בָּה בִּבְלִיטָה מְחֻוֶּרֶת, בְּאֵשׁ שְׁחוֹרָה עַל גַּבֵּי אֵשׁ לְבָנָה, וְהִיא שָׂמָה כָּל מַעְיָנָהּ בִּמְקוֹר חַיֶּיהָ זֶה. בְּטוּחָה הִיא שֶׁהוּא לָהּ מִגְדַּל עֹז, יוֹדַעַת הִיא שֶׁכָּל הַתּוֹרָה כֻּלָּהּ הִיא רַק שֵׁם אֶחָד שֶׁל הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא, שֵׁם אֶחָד, הֶגֶה אֶחָד, אֹמֶר אֶחָד, שֶׁאֵין עוֹד, שֶׁהַכֹּל בּוֹ כָּלוּל.
אורות התורה (167)
הרב ש. יוסף וייצן
189 - הלכה ואגדה
190 - הנביאים והכתובים כלולים בתורה
191 - התורה- גילוי ה'
טען עוד
לשם התורה
פרק ב' פסקה א'
הרב ש. יוסף וייצן | ט"ז כסלו תשע"ח
חשיבות תורה שבעל פה - וסיכום הספר
אורות התורה א' סעיף ב' (שיעור 31)
הרב אליהו ברין | ד' אב התשע"ג
התורה - ממקור חיים עליון
אורות התורה - פרק ג' פסקה א-ב
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"א כסלו תשפ"ב
התורה - מאירה את החיים כולם
אורות התורה פרק ב, פסקה ג (שיעור 3)
הרב אליהו ברין | כג' חשון התשע"ג
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
ראש מוסדות ישיבת בית אל, לשעבר רב הישוב בית אל, מייסד ערוץ 7. מתלמידיו הקרובים של מרן הרצי"ה זצ"ל .
מהלך התשובה בדור של גאולה
כנס מעמד אחדות וסליחות תשע"ב
ז' תשרי תשע"ב
לאור תשובת הדור
לנתיבות ישראל - מאמר שביעי
ב' חשוון תשפ"ב
השוואה בין נפש החיים לתניא
י"ד כסלו תשפ"ג
ממצרים לקריעת ים סוף
שיחה לפרשת בשלח תשע"ג
ט"ז שבט התשע"ג
הלכות תשעה באב שחל במוצאי שבת
זמן הדלקת נרות חנוכה
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?
מי צריך את הערבה?
איך זוכים לראות את אליהו הנביא?
דיני קדימה בברכות
בדיקת פירות ט''ו בשבט
קילוף פירות וירקות בשבת
הלכות פורים ביום שישי: מתי עושים את הסעודה?
למה ללמוד גמרא?
איך ללמוד גמרא?

3 דברים קצרים לט"ו בשבט
תשע"ו, גליון 109
רבנים שונים | טו בשבט תשע"ו

הלכות ט"ו בשבט
הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל | תשס"ב

חידות לפרשת בשלח
הרב זאב וייטמן | התשד"מ

תפילת הדרך - עדות המזרח
הסידור המהיר | תשרי תשע"ז
בזכות מה נקרע הים?
שיחת מוצ"ש פרשת בשלח תשפ"ב
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ג שבט תשפ"ב
