- פרשת שבוע ותנ"ך
- לימוד והעמקה ספר שמואל
פרק ו' י"ח-כ"א
שיבת הארון אל ישראל ושיבת ישראל אל ה'
אחר המכה הקשה שספגו אנשי בית שמש, הם פונים לאנשי קריית יערים, כדי לשים את הארון אצלם. קריית יערים מתואר בתור מקום יותר גבוה, אך אין הכוונה לגובה ממשי, אלא למדרגה רוחנית. אנשי קריית יערים מביאים את הארון לבית אבינדב, שנמצא בגבול בין נחלת בנימין לנחלת יהודה. הארון נשאר שם ימים רבים, ואסף סביבו את כל העם - כשכל הפרשנים מצביעים על תהליך פנימי שאירע בעם בעקבות חזרת הארון, בייחוד שהוא נמצא בנקודת השפעה מאחדת בין נחלות. אמנם התהליך שאירע בישראל הוא משמעותי ביותר, אך הוא מוזכר בפסוקים במילים מועטות. כעת מוזכר שנית שמואל, אחר שלא הוזכר בכל הפסוקים האחרונים. כנראה שהוא לא שימש בתור מנהיג בתקופה זו. וגם בעת מנהיגותו, היא אינה במסגרת תפקיד שלטוני רשמי שהוא ממלא, אלא הגיעה בעקבות עבודתו בקרב העם. כעת שמואל פונה אל העם להסיר את העבודה הזרה מקרבם.
לימוד והעמקה ספר שמואל (88)
הרב שמעון קליין
78 - המכה שהוכו אנשי בית שמש, והתהליך שאירע בעם ישראל
79 - שיבת הארון אל ישראל ושיבת ישראל אל ה'
80 - שמואל והעם
טען עוד
מבוא לספר שמואל חלק א'
הרב שמעון קליין | ז' חשוון תשפ"ב
המכה שהוכו אנשי בית שמש, והתהליך שאירע בעם ישראל
פרק ו' י"ח-כ"א
הרב שמעון קליין | י"ג כסלו תשפ"ג
בית דוד מתחיל לצמוח מתוך בית שאול
עיון בשמואל א יז- כ
הרב שמעון קליין | כ' טבת תשע"ט
מי אתה, שאול?
שמואל א'- ח', כ"ב - ט',ב'
הרב שמעון קליין | ח' אדר תשפ"ג
הרב שמעון קליין
מלמד בישיבת בית אל ובמכללת הרצוג.
וּמִי יוֹדֵעַ אִם לְעֵת כָּזֹאת הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת
אדר תש"ע
איש יהודי
אדר תש"ע
נס פך השמן - האמנם נס גדול?!
כסלו תש"ס
מערכת היחסים בין דוד ליואב
י"ח סיון תש"פ
קילוף פירות וירקות בשבת
מי יושב במקום שלי?
לבדוק את החמץ שבלב
איך מוסרים את הנפש בימינו?
בדיקת פירות ט''ו בשבט
למה משתכרים בפורים? איך עושים זאת נכון?
כיצד הופכים את צום עשרה בטבת לששון ולשמחה?
למה לשמור על הקדושה?
הלכות פורים משולש: מה עושים בכל יום?
למה תוקעים בשופר בראש השנה?
איך ללמוד אמונה?
לעשות רצונך אלוקי חפצתי
הרב יוסף נווה | ניסן תשפ

דיני חודש ניסן
חלק א'
הגאון הרב מרדכי אליהו זצ"ל | ניסן ה'תשס"ב
