- הלכה מחשבה ומוסר
- אורות ישראל - הרב ש. יוסף וייצן
אורות ישראל - פרק ג' פסקה ב'
התפקיד של הדור
לכל דור יש תפקיד להופיע כוח מסויים של עם ישראל והתפקיד של דור הגאולה הוא לשלב בין כל הכוחות שעמ"י הופיע במהלך הדורות. כיון שכך, בדור הגאולה יש חשיבות גדלה להיות קשורים לכנסת ישראל, כי העבודה שלנו היא חיבור של הכוחות.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
אורות ישראל פרק ג' פסקה ב'
בדור האחרון מתרשם החותם של כל הדעות שבכל הדורות שעברו, ומה שנאמר בדבור מתחתמת בו התמצית שלהם. על כן גם התכונות הטבעיות, היוצאות מכל עניני האמונה, מתרשמות בלב כל הדבק בכנסת ישראל ורוצה בתשועתה. ואפילו התוך הפנימי שבכל המצות, המעשיות והאמוניות, מרושם הוא בהקישור לכנסת ישראל ובחפץ ישועתה. אלא שההכרה של המקור המחיה את כנסת ישראל מביאה אל כל המצות ואל כל האמונות. אבל מ״מ כל המקושר לחפץ ישועה לכללות ישראל בארץ־ישראל, — שמבלעדי ארץ־ישראל א״א לישועה כללית שתבא, — הרי הוא מקושר בגניזה לכל התמצית של כל האמונות וכל המצות כולן. ולהדור בכללו ראוי שיומחלו לו כל עונותיו׳ שנעשים מחסרון הכרה במה שהוא עצמו מדובק וקשור בכל לב. וע״ז נאמר בימים ההם ובעת ההיא נאם ד׳ יבוקש עון ישראל ואיננו ואת חטאת יהודה ולא תמצאנה, כי אסלח לאשר אשאיר. והמופת הגדול שדורנו הוא המיועד לתעודה זאת, הוא מה שנמצאים בו כאלה שרעיון זה נחתם במעמקי נשמתם, ומוצאים בו קדושה עליונה ודבקות אמתית בדי צור כל העולמים אלהי ישראל ב״ה.
בדור האחרון מתרשם החותם של כל הדעות שבכל הדורות שעברו, ומה שנאמר בדבור מתחתמת בו התמצית שלהם. על כן גם התכונות הטבעיות, היוצאות מכל עניני האמונה, מתרשמות בלב כל הדבק בכנסת ישראל ורוצה בתשועתה. ואפילו התוך הפנימי שבכל המצות, המעשיות והאמוניות, מרושם הוא בהקישור לכנסת ישראל ובחפץ ישועתה. אלא שההכרה של המקור המחיה את כנסת ישראל מביאה אל כל המצות ואל כל האמונות. אבל מ״מ כל המקושר לחפץ ישועה לכללות ישראל בארץ־ישראל, — שמבלעדי ארץ־ישראל א״א לישועה כללית שתבא, — הרי הוא מקושר בגניזה לכל התמצית של כל האמונות וכל המצות כולן. ולהדור בכללו ראוי שיומחלו לו כל עונותיו׳ שנעשים מחסרון הכרה במה שהוא עצמו מדובק וקשור בכל לב. וע״ז נאמר בימים ההם ובעת ההיא נאם ד׳ יבוקש עון ישראל ואיננו ואת חטאת יהודה ולא תמצאנה, כי אסלח לאשר אשאיר. והמופת הגדול שדורנו הוא המיועד לתעודה זאת, הוא מה שנמצאים בו כאלה שרעיון זה נחתם במעמקי נשמתם, ומוצאים בו קדושה עליונה ודבקות אמתית בדי צור כל העולמים אלהי ישראל ב״ה.
אורות ישראל - הרב ש. יוסף וייצן (95)
הרב ש. יוסף וייצן
91 - הדרך לדבקות בה' והשפעתה
92 - התפקיד של הדור
93 - השלבים שבגאולה
טען עוד
לגייר לשפה ישראלית את האור האלוקי הכללי
אורות ישראל (שיעור 24)
הרב ש. יוסף וייצן | י"ז שבט התשע"ג
עם ישראל והחיבור בן שמים לארץ
אורות ישראל - פרק ב' , פסקה ג'
הרב ש. יוסף וייצן | י"ז כסלו תשפ"ג
היסוד של פורים - לאומיות עם ישראל
אורות ישראל - פרק ג' פסקה ה'
הרב ש. יוסף וייצן | כ"ח שבט תשפ"ג
מהי כנסת ישראל?
אורות ישראל - פרק א' פסקה ח'
הרב ש. יוסף וייצן | כ"א אייר תשפ"ב

הרב ש. יוסף וייצן
רב היישוב פסגות ור"מ בישיבת בית אל.
ההבדל בין האדם לבין העליונים והתחתונים
תפארת ישראל פרק ג'
ח' טבת תשע"ו
מהות עם ישראל בגלות - מסירות נפש
אורות ישראל (שיעור 8)
ד' כסליו תשע"ג
מידת החסד היא המידה שעל ידה זוכים לדביקות אלוקית
נתיב החסד - שיעור 6
ל' חשוון תשע"ד
תקיעת השופר והרחמים
כ"ז אלול תשס"ז
למה משתכרים בפורים? איך עושים זאת נכון?
איך זוכים לראות את אליהו הנביא?
האם עדיין צריך לצום בעשרה בטבת?
יום כיפור - איך נדע מי פטור מהצום?
הלכות קבלת שבת מוקדמת
איך אפשר להשתמש באותו מיקרוגל לחלבי ובשרי?
הקשר אל ה' – תפילה
איך ללמוד גמרא?
מי חייב לצום בתשעה באב נדחה?
שבירת 7 המיתוסים של ליל הסדר
לאן שבים ולמה מתוודים?