- מדורים
- יש שואלים
כיבוש עמדות מפתח תרבותיות
האם שייך להכנס דווקא לעמדות מפתח בתקשורת ובתרבות הישראלית? הכוונה טובה אך בפועל איננה עובדת. התשובה היא לבנות מערכות חדשות עצמאיות.
שרת המדיה מוקדש על ידי משפחת גרין לעילוי נשמת יקיריהם
נשאלתי עד כמה חשוב להשקיע לכבוש עמדות מפתח בתרבות, עד כמה אנחנו צריכים להשתדל להיכנס לתוך הטלוויזיה הממלכתית, הרדיו הציבורי וכן בכל מפעלי התרבות, שיחידים יכנסו להשפיע.
אני סבור שכשיחידים נכנסים לתוך הטלוויזיה - הרצון שלהם יפה מאוד אבל התוצאות לא מוכיחות את עצמן. כל מי שנכנס בטל ברוב, מושפע מהאווירה ולא מצליח להשפיע. הדרך היחידה להשפיע על העולם התרבותי בישראל, היא על ידי בניית דברים חדשים, מסגרות חדשות עצמאיות בעלי תכנים שלנו - תיאטראות משלנו, רדיו משלנו, טלוויזיה משלנו, בינתיים דרך האינטרנט.
אני אומר זאת לא רק מסברא אלא מתוך ניסיון. במסגרת החינוך הדתי הממלכתי לא הצליחו המורים בני הישיבות לגרום לשינוי. כל עוד לא קמו מוסדות חינוך תורניים עצמאיים לא השתנה דבר. כאשר קמו הישיבות התיכונית, בניגוד לרצונם של ראשי החינוך הדתי הממלכתי, התחולל השינוי, ואותו תהליך היה כאשר קמו האולפנות. כמו כן כשקם בית הספר היסודי נועם, ושוב בניגוד להסכמת ראשי החינוך, חל שינוי בבתי הספר היסודיים הדתיים. גם לערוץ 7, בשעתו, הייתה השפעה גדולה יותר על התקשורת מאשר ליחידים שעבדו בתחנות השונות, וכנראה בגלל זה התאמצו כל כך לסגור אותו.
ככל שנתחזק ונתעצם בצורה מגובשת בתוכנו, ולא כנציגים יחידים בקרב מסגרות אחרות, נוכל להשפיע השפעה משמעותית לשינוי פני התרבות במדינה. בשלב זה - זו הדרך היחידה.
אני סבור שכשיחידים נכנסים לתוך הטלוויזיה - הרצון שלהם יפה מאוד אבל התוצאות לא מוכיחות את עצמן. כל מי שנכנס בטל ברוב, מושפע מהאווירה ולא מצליח להשפיע. הדרך היחידה להשפיע על העולם התרבותי בישראל, היא על ידי בניית דברים חדשים, מסגרות חדשות עצמאיות בעלי תכנים שלנו - תיאטראות משלנו, רדיו משלנו, טלוויזיה משלנו, בינתיים דרך האינטרנט.
אני אומר זאת לא רק מסברא אלא מתוך ניסיון. במסגרת החינוך הדתי הממלכתי לא הצליחו המורים בני הישיבות לגרום לשינוי. כל עוד לא קמו מוסדות חינוך תורניים עצמאיים לא השתנה דבר. כאשר קמו הישיבות התיכונית, בניגוד לרצונם של ראשי החינוך הדתי הממלכתי, התחולל השינוי, ואותו תהליך היה כאשר קמו האולפנות. כמו כן כשקם בית הספר היסודי נועם, ושוב בניגוד להסכמת ראשי החינוך, חל שינוי בבתי הספר היסודיים הדתיים. גם לערוץ 7, בשעתו, הייתה השפעה גדולה יותר על התקשורת מאשר ליחידים שעבדו בתחנות השונות, וכנראה בגלל זה התאמצו כל כך לסגור אותו.
ככל שנתחזק ונתעצם בצורה מגובשת בתוכנו, ולא כנציגים יחידים בקרב מסגרות אחרות, נוכל להשפיע השפעה משמעותית לשינוי פני התרבות במדינה. בשלב זה - זו הדרך היחידה.
יש שואלים (137)
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
28 - התיאטרון והיהדות
29 - כיבוש עמדות מפתח תרבותיות
30 - דרך הציונות הדתית
טען עוד
שומרים על האחדות
יש שואלים בעניין הבחירות לכנסת
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ג טבת תשע"ג
שמירה על עולם התורה
עמדתנו בסוגיית לימוד התורה והגיוס לצבא
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ' אדר התשע"ג
מעלת ישראל בסוכות
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | תשרי תשס"ז
בן הישיבה בחופש
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | ב' אב תשס"ז
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א
ראש מוסדות ישיבת בית אל, לשעבר רב הישוב בית אל, מייסד ערוץ 7. מתלמידיו הקרובים של מרן הרצי"ה זצ"ל .
נתיב העבודה - המשך פרק ו'
שיעור מס' 18
י"א טבת תשפ"ג
המציאות: התגלות ולבוש של ה'
שיחת מוצ"ש פרשת וישב תשפ"ג
כ"ג כסלו תשפ"ג
עם ישראל לא נשבר
לנתיבות ישראל - מאמר "גאון עוזנו''
ג' חשוון תשפ"ג
בזכות מה נקרע הים?
שיחת מוצ"ש פרשת בשלח תשפ"ב
י"ג שבט תשפ"ב
מדוע קוראים את מגילת רות בשבועות?
כיצד הצפירה מובילה לאחדות בעם?
האם מותר לקנות בבלאק פריידי?
איך ללמוד אמונה?
סינון פסולת בשבת
הסוד שמאחורי חגיגות פורים בעיר ירושלים
האם מותר לפנות למקובלים?
איך לומדים גמרא?
למה תמיד יש מחלוקת??
ארץ החיים – הקשר המיוחד שלנו לארץ
המהפך בחייו של התנא רבי שמעון בר יוחאי
משבר האמונה של עם ישראל במדבר
שיחת מוצ"ש פרשת שלח-לך תש"פ
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ' סיון תש"פ
הבדלה ומוצאי שבת
הרב אליעזר מלמד | שבט תשע"א

הבדלה במוצאי שבת , מוצאי יום טוב ומוצאי יום הכיפורים
הרב מיכאל יומטוביאן | תשרי תשע"ח
הבדלה ומוצאי שבת
הרב אליעזר מלמד | שבט תשע"א
יסוד דין השבועה בעד אחד ובמודה במקצת
ריש פרק שישי
הרב חיים כץ | י"ז סיון תשפ"ג
ציצית וארץ ישראל - להיות מוקף בקדושה
שיחת מוצ"ש פרשת שלח - לך תשפ"ב
הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | י"ח סיוון התשפ"ב
