ברי ושמא ברי עדיף אך לא להוציא ממון, כמו רוב ומיגו.
המקור שרש"י מביא לדין המוציא מחבירו קושיית הפנ"י יהושע ותירוצו, ותירוץ הרב.
התחלת הביאור השני בהבדל בין מיגו לפה שאסר.
מתי לא אומרים מפיהם ולא מפי כתבם?צ חידוש של ר' חיים והקצות שכאשר השטר תקף לדבר אחד הוא גם ראיה
מקור לחידוש בשטמ"ק ביאור מחלוקת ר"מ וחכמים בדין שטר שלא כתובה בו אחריות.
חזרה על ביאור הרמב"ם בדין שבועה על מודה במקצת כתובה והוספת הוכחה שהגאונים תיקנו שיעבוד.
תוס' אומר שבצדקה יש גם לאו. קושיית הקהילות יעקב על התוס' ותירוץ ע"פ הרמב"ן.
הגמ' אומרת שכותב אדם עדותו על השטר ומעיד אף לאחר כמה שנים; שיטת ר"ת שאפשר להעיד ע"י כתיבה; דעת הרמב"ם שכל שטרות הם מדרבנן; הקושי שבשיטתו וב' דרכים בביאורה.