מידתו של יצחק היא היראה. יש שני סוגי יראה, יראת העונש ויראת הרוממות. יראת העונש זו היראה הנמוכה, היא יכולה להחליש את האדם, להקטין אותו אבל יראת הרוממות זה החיבור בין האדם לריבונו של עולם ודרך זה מגיע השפע. צריך ללמוד באופן מיוחד בגלל המלחמה
אברהם אבינו התמקד בעיקר בעיסוק בתורה לעומת שרה שעסקה רק בנבואה ותפילה, ולכן היא היתה נביאה גדולה יותר | מידותיו של אברהם אבינו היו עין טובה, רוח נמוכה ונפש שפלה, להבדיל מתלמידי בלעם הרשע | האם קיום מצוות שכליות צריך להיעשות מתוך השכל והרגש או לשם עשיית רצון ה'?
הופעות שונות במידת הגבורה - מידתו של יצחק.
יצחק הוא עמוד העבודה, ביאור עבודת התפילה.
שני סוגי גדולים - צדיק ובעל תשובה. ויש צדיקים שהם גם בעלי תשובה, כמו מרן הרב קוק.
אצל האבות התגלתה אמונה ברמה גבוהה מאוד, והייתה בגדלות עצומה. והמעלה הזאת חוזרת באחרית הימים.
'תלמידי חכמים שבארץ ישראל מנעימים זה לזה בהלכה' גם כשלא מסכימים.
* שתי קדושות בישראל: קדושה מתוך כלל- כתרומה, וקדושה עצמית כהקדש. כמו כן, גם בא"י: קדושה עצמית וקדושה המתגלה ע"ע המצוות.
* אברהם אבינו- צדיק פועל לעומת יצחק אבינו- צדיק נפעל, נסתר אף דווקא ע"י כף משפיע.
* דוקא יצחק אבינו שמידתו היא מידת הדין, מגלה את הסגולה הפנימית של ישראל.
* התפקיד שלנו בדור הזה הוא לגלות את הסגולה הפנימית העמוקה ולהוציאה מן הכח אל הפועל.
"בא בימים"- בכל יום יש עבודת ה' מיוחדת שלא תחזור. כל דבר שהאדם נתקל בו הוא דיבור של ה' אלינו.
ההבנה שהרצון לעשות טוב הוא העיקר - ממלאת את האדם שמחה, ומוחקת את העצבות הנובעת מחוסר יכולת לבצע.