כיצד להנחיל את שמירת הלכות צניעות לתלמידות בגיל תיכון * התשובה הנכונה לשאלה מדוע לא ללבוש קצר היא: ככה, זוהי ההלכה! * הסברים רוחניים על ערך הצניעות צריכים להיאמר לאחר האכיפה ובנפרד ממנה, אך הם לא יועילו לבדם מול פיתויי הקניון והאופנה * בכוחה של המשמעת ההלכתית לנצח אפילו התמכרויות לעישון או למשחקי מחשב * מי שעושה מכל דבר קטן נס עלול לא לשים לב לניסים הגדולים * הברכות שתיקנו חז"ל מבדילות בין נס לבין מציאות טבעית שגם עליה יש להודות
* לעיתים המנהג של חבישת כיפה חשוב יותר ממצווה דאורייתא של הנחת תפילין * הצניעות מעצימה את הצד הרוחני הפנימי על ידי הקטנת הצד המוחשי-חיצוני * אין די בשמירת הלכות צניעות, אלא יש צורך לרכוש גם את הצניעות כתכונת נפש * הצניעות לא באה למעט את השמחה והעונג שבחיים המוחשיים, אלא לשמור כוחות חיים עצומים אלו לחיי הנישואין
האם המחמירות בדיני צניעות אינן חוטאות ביוהרה? * מורים גיבורים על חלשים שמוכיחים רק את הצדיקים * לחנך לענווה וצניעות בלי לפגוע בשאיפה הטובה להדר במצוות * מעשה ברב שפגע בכוונות הטובות של יהודי פשוט והתחייב מיתה לשמיים * כיצד היה צריך אותו רב לנהוג * השוכח 'רצה' או 'יעלה ויבוא' בברכת המזון, מתי צריך לחזור * אמירת 'רצה' בסעודה שלישית שתחילתה בשבת וסופה במוצאי שבת * כיצד לנהוג בסעודה שלישית כאשר חל ראש חודש במוצאי שבת
מכתב מסטודנט דתי על בעיות צניעות באוניברסיטה. "במוסד מעורב, שיש בו סטודנטיות ומרצות חילוניות, אין שום אפשרות להינצל מראיות אסורות". "קשה לי להבין את הקו הפשרני והליברלי מדי של כבוד הרב".
לימודים ועבודה בסביבה שיש בה נשים לבושות שלא בצניעות * כשיש רק דרך אחת ובה נשים שאינן לבושות בצניעות, מותר לעבור בה. מי שעלול להיכשל, אסור לו להכניס את עצמו לניסיון.