דעת תוספות (כתובות ל"א) גנב שהתחייב באונסים או שומר בשמירה מספיק קניין שלא יועיל למקח וממכר. הבנת דעת הרמב"ם על פי הלכות גזלה ודקדוק מדויק בלשונו בבאורו למשנה - נחשב גזלן כשיבוא לרשותו אפילו בלי מעשה קניין מוחלט. (לעניין שומר יצטרך קניין גמור שלא כתוספות). ראיה מהמאירי לדעת הרמב"ם.
הסבר דברי הטור שאומר שאע"פ שאדם לא יכול לדון מידי הוא יכול לתפוס מבעל הדין השני אם הוא חושב שזה מוצדק, ע"פ ההסבר ש'עביד איניש' זה הרחבה של הלכות דיינים.
ביאור דברי הרמב"ם והשו"ע שסוברים שאע"פ שעביד איניש עדיין אסור להכות אדם בשביל כך אלא אם כן יש כאן 'לאפרושי מאיסורא'.
ביאור מחלוקת הראשונים האם פוסקים כרב ש'מבעה' זה אדם כשמואל שסובר ש'מבעה' זה שן. ע"פ יסוד בשיטת הרמב"ם שישנם שני חיובי אדם המזיק - אחד כשאדם המזיק שהוא חייב כדין כל אדם שהזיק ולכן הוא חייב בארבע דברים. ואדם המזיק שני שהוא נלמד מדין ממון שהזיק.
ביאור שיטת רש"י בדף נ"ג. על פי היסוד של רבי חיים שמואלביץ' והגמרא בפסחים דף ו:, שאין איסור בחפירת בור ברשות הרבים, אבל לאחר שאדם חפר בור הוא עובר על לאו "לא תשים דמים בביתך".