מה מקומה של פרשת ביאתו של יתרו קודם לתיאור של מתן תורה? ההסבר הוא כנראה שיש שני מעגלים בהם מקבלים תורה. האחד הוא הכללי בתיאור מתן תורה. לעומת זאת התיאור הראשון מופנה לכל יחיד ואומר לו: התורה ניתנה לא רק לכלל כולו, כי אם לכל יחיד ויחיד.
בתחילה נאמר "כל אשר דבר ה' נעשה" כיוון שהם שמעו את כל התורה בעל פה ולכן הם יכולים לומר: נעשה. בהמשך משה כותב את התורה ומביא את הספר. התורה הכתובה אינה כוללת הכל ולכן צריך גם לעשות וגם לשמוע.
ההבדל בין הביטוי "כל אשר דבר ה' נעשה" לבין הביטוי הכפול המופיע בהמשך "נעשה ונשמע" - הוא תולדה של העובדה שאים אף יהודי שמחויב בכל התרי"ג בחלק הוא מחויב לעשות, בכל - לשמוע, כלל ישראל הוא המחויב בכל התורה.