בגמילות חסדים עם הזולת יש בחינה של גילוי שכינה, לעיתים אף יותר מהשגות רוחניות שאנשים מתאווים אליהן , החיבה הגדולה שרחש הרבי מלובביץ' לר' אריה לוין ולסיפורים על מעשי החסד שלו , גם למי שנוסעים זמן ארוך בכבישי ארצנו אין לברך ברכת הגומל , מעדויות שהתקבלו עולה כי הרב נויבירט נאלץ לשנות מפסקיו בשמירת שבת כהלכתה מפני המחלוקת, אך לא חזר בו עקרונית מפסקי ההלכה.
הכנסת האורחים של פעם, זו שנעשתה עם מי שהגיעו בלי תכנון ולא ידעו היכן ילונו ויאכלו, נעלמה מן העולם. שתי ההזדמנויות שכן נשארו לנו לקיים את המצווה הן בליווי ואירוח של מתגיירים, וביחס שמקבלים בבית הכנסת מתפללים שאינם קבועים.
המילה "וירא" חוזרת 3 פעמים במובנים שונים,הקב"ה מתגלה אל אברהם ע"י השכינה והמלאכים. אברהם אבינו שומר על הייחוד שלו - כל העולם מעבר אחד ואברהם מהעבר השני, ומצד שני אברהם שומר על הייעוד שלו - "וירא וירץ לקראתם", האוהל שלו פתוח מארבע רוחות לקרב רחוקים, אברהם איש החסד שמקרב אל הקב"ה את כל בני הבשר.
העובדה שאדם מקבל כסף עבור מלאכתו עלולה לפגום באיכות הכוונה הפנימית להיטיב עם הזולת; האדם הופך למי שעובד למען הכסף, והכוונה העמוקה של הטבה עם הזולת הולכת ונעלמת מן המודעות; אולם ר' דוד את הצידוק: הכסף נועד על מנת לאפשר לאנשים להמשיך ולעסוק במעשי החסד.