בית המדרש

x
x
סינון על פי מדיה
סינון על פי אורך שיעור
7 שיעורים
    undefined
    משפטים

    עָזֹב תַּעֲזֹב עִמּוֹ

    הרב דוד דב לבנון | תשס"ו
    undefined
    שקלים

    הראיה והשמיעה בקבלת התורה

    נשאלת השאלה, מדוע התורה הפסיקה את תיאור מעמד הר סיני וכתבה פרשת משפטים באמצע?

    הרב דוד דב לבנון | תשס"ז
    undefined
    משפטים

    עָזב תַּעֲזב עִמּוֹ

    "עָזֹב תַּעֲזֹב עִמּוֹ". מדוע התורה כותבת זאת בלשון שאלה ותשובה?

    הרב דוד דב לבנון | תשס"ו
    undefined
    משפטים

    כי המשפט לאלוקים הוא

    גם המשפטים שיש בהם הגיון ושכל, הם מסיני; אם אנו שומרים על המשפט אזי הקב"ה מזכה אותנו בדין, ומלמד עלינו זכות; "ואלה המשפטים אשר תשים לפניהם - ולא לפני עכו"ם".

    הרב דוד דב לבנון | תשנ"ט
    undefined
    משפטים

    "אוזן ששמעה בהר סיני עבדי הם..."

    לפרשת משפטים

    פרשתינו מתחילה בדינים ובהלכות של עבד עברי. מדוע מייד אחרי מתן-תורה התורה דנה בדיני עבד עברי? ביאורים וקושיות על המאמר: "אוזן ששמעה בהר סיני עבדי הם... והלך וקנה אדון לעצמו".

    הרב דוד דב לבנון | פרשת משפטים תשס"ב
    undefined
    משפטים

    משפטים מסיני

    לפרשת משפטים

    במדרש רבה מובאים מדרשים רבים על הפסוק הראשון בפרשה "ואלה המשפטים...". ניסיון ליישב בין המדרשים, וללמד על הקשר ביניהם, תוך נסיון למצוא דבר המחבר בין כולם.

    הרב דוד דב לבנון | משפטים תש"ס
    undefined
    משפטים

    ספר הברית

    לפרשות שקלים ומשפטים

    השבת הזאת נטלה שלושה כתרים, כתר שבת, כתר ראש חדש אדר, וכתר פרשת שקלים. ומוציאים מארון הקודש שלושה ספרי תורה, לצורך שלושת הקריאות של עניני דיומא, ננסה לרקום את החוט המשולש הזה ליחידה אחת שזורה וקשורה זה בזה, "והחוט המשולש לא במהרה ינתק".

    הרב דוד דב לבנון | משפטים, ר"ח אדר ושקלים תשס"א
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il