הציווי על בנית מזבח הקטרת והכיור הוזכר מאוחר לרמז שחל כביכול שינוי במקומם. מזבח הקטרת ראוי שיהיה בקודש הקדשים אך הוצא להיכל, והכיור ראוי שיהיה בפתח המשכן אך הוכנס מעבר למזבח העולה.
במצוות פטר חמור יש אפשרות לפדותו או לעורפו. שני אופנים אלו באו לידי ביטוי במחלוקת שבין יעקב לבין בניו בשאלה כיצד יש לפעול ביחס לשכם בן חמור ואנשי עירו.
ר' סעדיה גאון מרמז בפרושו לתורה - שמשה מצא אופן מסוים להתיר את עגל הזהב. רס"ג מרמז שהעגל לא היה "עבודה זרה" - אלא אנדרטה שנועדה להחשיב את הפן הלאומי הגשמי של ישראל. הדבר מסביר קשיים רבים שיש בפרשיית העגל.