*התיקון לחטא המרגלים הוא להאמין כי אלוקים שהביא אותנו אל הארץ וקיים לנו את כל ההבטחות עד כאן, לא יפסיק באמצע.
*מדין השתתפות בצער הציבור יש לחנך את הקטנים יותר שלא לאכול ממתקים ומעדנים וכיו"ב. כמו כן צריך לחנך את הילדים בגיל שמבינים, בנים ובנות, שלא לנעול מנעלים.
*הייעוד של התורה הוא לא לשבת בים סוף ולא לשבת בהר סיני ולהתענג מזיו השכינה. הייעוד שלנו הוא להיות "ממלכת כהנים וגוי קדוש" בארץ ישראל, ממש כמו שנשבע ה' לשלושת האבות.
*כמו שמשה רבנו נדרש לגאול את ישראל בתורתו, כך נאמר על רבנו האר"י זה "וגם בדורנו זה אלהי הראשונים והאחרונים לא השבית גואל מישראל ויקנא לארצו ויחמול על עמו וישלח לנו עיר וקדיש מן שמיא נחית".
*לכאורה היה ראוי ששיר על הגלות ייכתב על ידי ירמיהו הנביא בעת החורבן. אלא כיוון ששלמה ידע שהפירוד בין כנסת ישראל לאלוקים עתיד להגיע, הוא כתב את שיר השירים כגעגועים וכמיהה לגאולה שלמה.
*לא אומרים "ויהי נעם" במוצאי שבת של תשעה באב, כי הפסוק הזה נאמר על השראת השכינה שהייתה במשכן, ואנחנו הרי אבלים על סילוק השכינה מאתנו.
באדיבות אתר הרב
*אנחנו משווים את הסעודה של שבת שקודם תשעה באב לסעודת שלמה המלך בשעתו. שזו סעודה שסועדיה יודעים כי אחריה עתיד לבוא הצער.
*במוצאי שבת של תשעה באב לא אומרים "ויהי נועם", כי הפסוק הזה נאמר על השראת השכינה שהייתה במשכן, ואנחנו הרי אבלים על סילוק השכינה מאתנו.
היה העולם שמם עד שבא רבנו האר"י - יצאה נשמתו בנשיקה
פרשת דברים תשע"ז
באדיבות אתר הרב
*בחיצוניות נראית ירידת הדורות, אבל בפנימיות מצטברות כל הזכויות של דורות צדיקים על גבי דורות צדיקים וביחד מצטברים לאלפי דורות.
*השליחות של האר"י בדורו לראות טובה ותורה וחכמה גדולה בעולם נכשלה. אבל ביום שהתלמידים יהיו מוכנים לקבל את התורה הגדולה שלו, הוא יחזור ללמד אותם.
באדיבות אתר הרב
*השליחות של האר"י ז"ל, להביא את התורה הגדולה הזאת לעולם, היא חלק מהגילוי של אליהו הנביא לפני בוא הגאולה. תורה של השכנת שלום בין אדם לחברו ובין אבות לבנים. תורה שמיישבת קושיות ובעיות.
*הגילוי המיוחד של אליהו הנביא לרבנו האר"י הקדוש הוא חלק מהגאולה של ישראל. הוא גילוי שנועד לכלל ישראל ולא היה כמותו מזמן חורבן בית המקדש.