בספר דברים יש קירבה לה' כי הם כבר בשערי ארץ ישראל. נמצאים בעבר הירדן המזרחי שהוא חלק מהארץ המובטחת. אחד התיאורים שמראים את הקירבה הזו הוא העובדה שבתיאור מעמד הר סיני בפרשת ואתחנן יש 9 פעמים הביטוי "ה' אלהיך".
אֶרֶץ חֶמְדָּה טוֹבָה וּרְחָבָה - הזכרת טוב הארץ בברכת המזון
קול צופייך פרשת ואתחנן תשפ"א
*מי שלא מאמין בבניין ירושלים ולא מצפה לה – אין לו חלק לעולם הבא. ולצערנו היו יהודים שהוציאו מסידור התפילה שלהם את ברכת "בונה ירושלים", כי לא רצו לעזוב את הגלות ולעלות ולבנות את ירושלים, וסופם בהתבוללות קשה וכיליון שהם גזרו על עצמם.
*חכמינו בגמרא קוראים לבית המקדש בשם "נוֹיוֹ שֶׁל עוֹלָם", כי בית המקדש הופך את העולם לנאה יותר, ליפה יותר, למושלם יותר ולמותאם יותר.
*דרכו של בית המקדש היא לא להרוג ולשפוך דמים, אלא לתקן את הרשעה באמצעות רוך. לכן נקרא שמו מוריה. גם על שם המור הטוב שיוצא משם, וגם על שם המורא שיוצא משם לאומות העולם.
*בתקופה שאחרי קיבוץ גלויות חשוב מאוד שנבין כי הכוח האלוקי שפועל עלינו הוא כל כך חזק, עד שאין אומה ולשון שיכולים לעצור אותו. גם לא מתורבתים כמו אובמה והאיחוד האירופי או אחים טועים שעדיין מרגישים חגבים.
*בכל קריאת שמע אנחנו מדגישים כי ה' אחד גם בשמים וגם בארץ. גם ברוחניות וגם בגשמיות. גם בכוונה וגם במעשה.
באדיבות אתר הרב
*מצוות אלו של עבודת הלב שייכות בחו"ל כמו בארץ ישראל, שהרי אין הן מצוות התלויות בארץ, אבל בפועל קשה לדבר על אהבת ה' ועל דבקות כשאין רוגע.
*אנחנו צריכים להיות בטוחים בימינו שאלוקים באמת מושל בכל. בסופו של דבר יתיישבו בני ישראל בכל רחבי ארץ ישראל, ובית המקדש יקום בלב ירושלים כהבטחת ה'.