"עבדים היינו לפרעה במצרים" - א.מדוע נכתב "עבדים היינו לפרעה" ולא 'עבדי פרעה היינו'? ב. התורה אומרת "ויוציאנו ה' משם..." ואלו בהגדה אנו מוסיפים "ויוציאנו ה' אלוקינו". מהי משמעות תוספת זו?
אנו מזכירים בהגדה את אותה מחלוקת מפורסמת בשאלה, האם מזכירים יציאת מצרים בלילות, כשבשאלה זו נחלקו בן זומא וחכמים; יתכן שבשאלה זו מקופלת השאלה, מדוע חשוב לנו לזכור את יציאת מצרים.
כמה הערות של גדולי בעלי המוסר להגדה של פסח: א.מה בין פרעה הראשון לפרעה השני? ב.מה החידוש בכך שאפילו כולנו חכמים מצווה עלינו לספר ביציאת מצרים? ג.מדוע תקנו אותו נוסח לילד ולחכם?
בפסח אנו אומרים הלל שלם רק ביום הראשון ואלו בשאר ימי החג אנו אומרים חצי הלל; שני טעמים מצאנו לכך: האחד כי אין החג חלוק בקרבנותיו והשני כדי שלא לשמוח במפלת אויבינו; שני הטעמים הללו הם כנגד שתי סיבות לאמירת הלל בפסח: בגלל היותו חג ובגלל הניסים שארעו בו.
השיעור עוסק במצוות השונות ביחס למצוותיה של תורה ביחס ליציאת מצרים.זכירה לעומת סיפור.
מה בין סיפור להגדה ומהי מצוות עניה ומה בינה לבין הגדה.מדוע אנו מצטטים בהרחבה את פרשת מקרא ביכורים על מנת לספר ביציאת מצרים?
ביהדות לא זוכרים דרך אנדרטאות, אלא דרך החיים. בכך מובן מדוע עיקר ההגדה של פסח נסובה אודות הזכרת יציאת מצרים בפיו של מביא הביכורים, ולא אודות התיאור המקורי של יציאת מצרים בתורה.