לימוד בספר הכוזרי-שיעור 209(מאמר שלישי - אמצע י"ז - חזרה)
רק אחרי שברור משתי הברכות הראשונות שהקב''ה קשור לעולם ופועל בו - אומרים גם ''אתה קדוש''
·''קדוש'' משמעותו נצחי, אלוקי, רוחני, נבדל
·הקב''ה ''גדול וקדוש'' - מצד אחד ''גדול'' ומשפיע ברכה בעולם, ומצד שני ''קדוש'' ונבדל.
לימוד בספר הכוזרי-שיעור 208(מאמר שלישי - אמצע י"ז - חזרה)
• חיוב תפילה – תפילה על כלל ישראל.
• ברכת אבות – ניגשים לתפילה מכח האבות ובתפילה לגאולה למען שמו.
• ברכת גבורות – לאלו-ה ממשלה מתמדת – מחייה מתים.
o מוריד הגשם – תפילת הצדיקים לגשם ולגאולה (וכן סיפורים על ה'בבא סאלי' זצ"ל).
לימוד בספר הכוזרי-שיעור 206(מאמר שלישי - המשך סעיף י"ט)
הכח והחובה בתפילת הציבור ואחריות היחיד על הכלל.
דברי התעוררות מספר 'אני לדודי' לרב שריה דבליצקי זצ"ל בעקבות הכוזרי בסעיף ה.
תפילות הימים הנוראים הם הפרי לכל השנה - כשם שהתפילה היא פרי יומו ולילו, ויום השבת הוא פרי השבוע. עיקר התפילה בו יש לשפוך את ליבנו הוא מלכות השם.
לימוד בספר הכוזרי-שיעור 205(מאמר שלישי - סעיף י"ט)
חמישה חלקים בהסבר ערכה של תפילת הציבור:
א. תפילה בציבור היא תמיד לתועלת כולם.
ב. צירוף כל החלקים המעולים לתפילה אחת.
ג. ברכת היחיד באה מתוך הכלל.
ד. היחיד הוא אבר וחלק מהכלל.
ה. האחדות הגמורה בכלל ישראל עד כדי מסירות נפש.
לימוד בספר הכוזרי-שיעור 203(מאמר שלישי - סעיף י"ז - י"ח)
זכרון יציאת מצרים.
סמיכת הגאולה לתפילה.
החסידים צריכים להכין את עצמם לתפילה על כל כלל ישראל.
מקום הבקשת הפרטיות.
התפילה בנוסח מיוחד כללי.
תפילה בעת צרה פרטית.