א. תמצית תוכן חמשת המאמרים.
ב. הבנת מהלך המאמרים ומגמתם להשיב לטענות החולקים ותפקיד כל מאמר.
ג. על הצגת הדברים בספר הכוזרי "כמו שהיו" אצל הכוזרים.
ד. הקבלת המאמרים לחמישה חומש תורה, והבנת תורתו השלימה של ריה"ל.
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (36) סעיפים כב - כח, השלמת הספר
א. תשובת ריה"ל לארבע הטענות של בני הגולה להשאר בגולה ולא לעלות לארץ.
ב. על שלימות הכוונה והמעשה במשנת ריה"ל ועל "חתימת הספר" כצוואה שהשאיר ריה"ל לאחיו בני הגולה ליישם את משנתו מתוך דוגמא אישית.
א. על הדרך הראויה להכרת ה' ע"פ התבוננות בטבע וע"פ הניסים - על פי מאמר ראשון ומאמר חמישי.
ב. על הויכוח של ריה"ל עם הפילוסופים על המדרגה האלוקית במציאות ועל ייחסו לשכלים הנבלים
א. סיכום המאמר ומהלכו - על הפילוסופיה ומקומה.
ב. מעבר לחתימת הספר - על הדברים שטוב לחקור בהם (הגזירה והבחירה, השגחת ה' על ברואיו, וכו').
ג. תחילת הסברת הדרך הראויה לאמונה והכרת ה' לריה"ל - שלא ניתן להשיג את ה' בעצמותו ועל ההבדל בזה בין הראייה לראיה.
א. חמש מדרגות הנמצאים ומעלת ישראל עם הממרים שביניהם.
ב. על הייחוס הנכון של המאורעות הקורים בעולם בכלל ולנו בפרט להשגחת ה'.
ג. סיום שש ההקדמות, הסברת סידרם והסברת מהלך הסעיף כולו.
א. על חובת ההשתדלות וגבול הבטחון
ב. על תועלת התוכחה והציווי
ג. תחילת ההקדמות לחריצות בעבודת ה'.
(מציאות אלו-ה חכם, מציאות סיבות אמצעיות והצורך בהכנה, ונתינת הצורה הטובה ביותר מה' לכל יצור)
עניין ההשגחה בישראל ועניין הנסיון לאור הבנת יחס הידיעה והבחירה
חבורה בכוזרי מאמר חמישי (28) סעיף כ (ד)
א. השלמת תשובת ריה"ל לשאלת הידיעה והבחירה.
ב. על עניין הנסיון לריה"ל ולראשונים.
ג. מתי נכון לייחס עובדות במציאות להשגחת ה' ומתי לטבע, למקרה ולבחירה בישראל ובעמים.
א. ראיות שקיים טבע שאינו גזור מלמעלה במשנת הרמב"ן וסיעתו.
ב. ביאור הגנויות שיש בהכחשת הבחירה והבדל תפיסתם מתפיסתנו בעניין ה'מחדש בכל יום תמיד מעשה בראשית'.
ג. תחילת יישוב שאלת הידיעה והבחירה לריה"ל
הבנת היחס הנכון בין הבחירה והטבע לבין השגחה. על ארבעת הסיבות האפשריות לפעולות: אלוקיות, טבעיות, מקריות ובחיריות. ייחוס שלושת האחרונות לה' על דרך ההשתלשלות. הבנה שזו הדרך העקרית בדברי הראשונים בהשגחה.
א. על ודאות מציאות הבחירה החופשית לאדם.
ב. על משמעות 'הראייה' בכוזרי גם כאמונה פנימית ודאית.
ג. הבנת שתי מדרגות השגחה - בכוונה הראשונה או בדרך ההשתלשלות, וייחוס כל הפעולות באופנים אלו אל ה'.
א. השלמה לשיעור הקודם.
ב. הקדמותיו החשובות של ריה"ל לעיסוק בעקרי האמונה על דרך ה'מדברים' והבנת מקומו של עיסוק זה.
ג. תחילת ביאור 'המאמר כביטל הקדמת העולם'
א. על חלוקה של טענות הפילוסופים לחוכמות המופתיות לעומת החכמות המסופקות.
ב. על יחס ריה"ל לפילוסופים.
ג. סיכום תמציתי לדרך התמודדות ריה"ל עם הפילוסופיה לאורך סיפרו.