בית המדרש

x
x
סינון על פי מדיה
סינון על פי אורך שיעור
6 שיעורים
    undefined
    1:00
    קול צופייך

    האור העליון של נרות חנוכה

    קול צופייך וישלח תשפ"ב

    מתתיהו ובניו ממשיכים את האור האלוקי שהיה לשמעון הצדיק ומנצחים בכוחו את האויבים שרצו להשמידם. וכמו שמעון הצדיק שחיבר את האור שלו לאור של המקדש, גם הם מתחברים מיד אחרי הניצחונות הראשונים שלהם לאור המקדש ומדליקים את המנורה בשיפודים של ברזל.

    הרב שמואל אליהו | ה' כסלו תשפ"ב
    undefined
    59 דק'
    קול צופייך

    חיים בסרט

    תרבות יוון בימינו

    *כשם שירושלים חרבה בגלל תרבות יוון שהוכנסה לתוכה ודחתה את תרבות ישראל, כך טור שמעון חרבה כשהאנשים העדיפו לשחק בכדור במקום לעסוק בערכי הנצח של העם היהודי. *השלטון היווני חשב שצריך להרוג ילדים מיותרים. נשמע מוזר? תחשבו על ההטפות החולניות שבאות מהחוגים הנאורים בימינו בעד הפלות, בעד המתת חסד, בעד צמצום ילודה. .

    הרב שמואל אליהו | ח' כסלו תש"פ
    undefined
    1:01
    קול צופייך

    בַּזְּמָן הַזֶּה

    מהלכות זמן הדלקת נר חנוכה

    באדיבות אתר הרב

    הרב שמואל אליהו | כסלו תשע"ט
    undefined
    קול צופייך

    שמירת שבת במרחב הציבורי

    פרשת וישלח תשע"ח

    באדיבות אתר הרב *בכל פעם שיעקב מתגבר על הפחד, הוא נקרא ישראל כי אלוקים בתוכו. *רוב חברי הממשלה בזמן הקמת המדינה לא שמרו שבת בחייהם הפרטיים. אבל הם הבינו שהקמת מדינת ישראל תלויה בשמירת השבת הציבורית.

    הרב שמואל אליהו | י"ח חשוון תשע"ח
    undefined
    1:03
    קול צופייך

    בשביל אהבתך איני משתמש אלא בשלך

    פרשת וישב תשע"ז

    באדיבות אתר הרב *החשמונאים חידשו, שלפעמים השכינה שורה לא רק בגיבור של ממש, אלא בגיבור שכובש את יצרו. לא רק בעשיר שיש לו אוצרות זהב וכסף, אלא גם בעשיר ששמח בחלקו. *המנורה שבמקדש היא מנורה ששורה עליה אור ה'. היא החביבה לפני הקב"ה יותר מכל, ועל כן הוא מסלק כל אורות של מעלה בשביל אורות המנורה של מטה.

    הרב שמואל אליהו | כ' כסלו תשע"ז
    undefined
    1:03
    קול צופייך

    לא נתמלאה ירושלים אלא מחורבנה של תדמור

    פרשת וישלח תשע"ז

    באדיבות אתר הרב *מצוות נר חנוכה ממשיכה את האור של בית המקדש, להאיר גם את המקומות החשוכים ביותר ולכוון אותם אל הקודש. *נר חנוכה מאיר בתוקף כל כך עד שיפריד גם חיבור של נישואי תערובת ויברר שגם זה היה רק לקלוט אל הקודש מה שראוי לקלוט ולא זולת זה.

    הרב שמואל אליהו | י"ב כסלו תשע"ז
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il