5 שיעורים

לֹא יָסוּר שֵׁבֶט מִיהוּדָה
יש לעיין האם הברכה שברך יעקב אבינו את יהודה "לא יסור שבט מיהודה", היא הבטחה שמלכים יצאו משבט יהודה ולא יסורו ממנו, או שכן ציווה יעקב את בניו אחריו ואין לעבור על ציוויו? אם נאמר שזה ציווי. האם זה איסור מהתורה או שזו צוואה של יעקב אבינו ע"ה?
הרב דוד דב לבנון | תשס"ו

לֹא יָסוּר שֵׁבֶט מִיהוּדָה
עד שלא נבחרה ירושלים היה אפשר להקים את המשכן בכל מקום, וכשלא היה משכן הותרו הבמות בכל מקום, לאחר שנבחרה ירושלים נאסרו הבמות; וכך גם בעניין המלך, עד שלא נבחר דוד היו כולם כשרים למלכות, אבל משנבחר ניתן לו ולזרעו אחריו כתר מלכות, וכל השאר כנכרים אצל המלכות.
הרב דוד דב לבנון | תשס"ד

ירא בני את ה' ומלך
הפרשה עוסקת במינוי שופטים, נביאים, כוהנים, לויים, מלך, וכהן משוח מלחמה.
הרב דוד דב לבנון | תשס"ב

מלך אשר יבחר ה'
מנוי מלך - מצווה או רשות; כיצד נבחר מלך? כתר מלכות לדוד ולזרעו עד עולם.
הרב דוד דב לבנון | תשס"ב
