בית המדרש

x
סינון על פי מדיה
סינון על פי אורך שיעור
9 שיעורים
    undefined
    שיעורים נוספים

    פסיקת הלכה ע"פ התנ"ך

    בראשונים ובאחרונים ניתן לראות כמה וכמה הלכות שנקבעו ע"פ התנ"ך. גם בפסיקת הלכה מאגדתא גם בזה יש שנשמרו. אך נראה לומר שאסור אא"כ מדובר בדקדוק בהלכה קיימת.

    הרה"ג אשר וייס | י כסלו תשע"ט
    undefined
    48 דק'
    לימוד תנ"ך

    עניינם של נביאים וכתובים

    אוריין תליתאי- תורה נביאים וכתובים. סתירה בדברי הר"ן. נבואה- לפי שעה. כתובים לא ניתנו להיאמר אלא להיכתב. כתובים- קץ משיח, ליבא לפומא לא גליא.

    הרב חיים כץ | י"ד שבט תשע"ח
    undefined
    1:15
    תשעה באב

    איכה ישבה בדד?!

    עיון והקשבה במגילת איכה

    מגילת איכה בנויה כך שבכל פרק רובד שונה בא לידי ביטוי. עיון והקשבה בפרק הראשון והשני על מקומה של ירושלים ומצבה.

    הרב שמעון קליין | ז' אב התשע"ד
    undefined
    35 דק'
    שיעורים נוספים

    מלך חפץ בחיים

    עיון בספר יונה

    עיון בספר יונה

    הרב שמעון קליין | ז' תשרי התש"ע
    undefined
    כיבוד הורים

    "לאורו נלך"

    התבונן! לאן אתה הולך? - לאן אתה מוליך את רבך ואת אביך?

    "ברא כרעא דאבוה" - "הבן הוא הרגל שמוליך את אבא - אם לגן עדן ואם חס ושלום לגיהנום. בן צדיק - מוליכו לגן עדן ובן רשע - לגיהנום. כי הבן אינו דומה לראש רק לרגל המקבל פקודות מהמוח והולך כפי שהדריכו האב או שמחקהו" [הרה"ק רבי אלחנן בונם וסרמן זצוק"ל הי"ד, מפי השמועה].

    הרב אליהו ממן | חשוון תשס"ט
    undefined
    ענינו של יום

    התשובה בספר יונה

    אחת השאלות המרכזיות בספר יונה היא אי רצונו של הנביא יונה לקיים את שליחות ה' ולהינבא על נינוה, עד כדי כך שברח מפני ה' כדי לא להתנבא, ועמד על דעתו גם אחרי שניצל מתהומות הים והדג הקיא אותו ליבשה, למרות זאת הוא מבקש מה' שלא ישלח אותו להינבא על נינוה

    הרב דוד דב לבנון | תשס"ז
    undefined
    עניינו של חג

    רָאִיתִי וְהִנֵּה מְנוֹרַת זָהָב כֻּלָּהּ

    נשאלת השאלה מדוע נבחרה המנורה מכל כלי המקדש לסמל את השלמת הבית?, מדוע התקשה משה במעשה המנורה יותר מעשית הכרובים שגם בהם נאמר שהם צריכים להיות מקשה אחת, שנאמר (שמות פרק כה) "וְעָשִׂיתָ שְׁנַיִם כְּרֻבִים זָהָב מִקְשָׁה תַּעֲשֶׂה אֹתָם מִשְּׁנֵי קְצוֹת הַכַּפֹּרֶת"?

    הרב דוד דב לבנון | כסלו תשס"ח
    undefined
    במדבר

    "לך אל המדבר..."

    הנביא הושע מחדש חידוש גדול. עם ישראל שחטא, יאלץ לעזב את ארצו ש"למטר השמים תשתה מים". הוא לא ילך לגלות אלא למדבר. שם במדבר, במקום שאי אפשר לעבוד את הבעל תחודש הברית בין "בתולת ישראל" ו"שכינתא בריך הוא".

    הרב יוסף כרמל | אייר תשס"ז
    undefined
    כרך א'

    התנ"ך כמקור היסטורי

    כרך א' שיעור י'

    אי הוודאות במחקר ההיסטורי; אמינות המסורת; הכפירה במסורת.

    הרב זאב סולטנוביץ' | תשס"ה
את המידע הדפסתי באמצעות אתר yeshiva.org.il