ישנה חוב ללמוד אמונה להעמיק בה אבל טעמי המצוות אינם כלולים זה בזה. את המצוות מקיימים מתוך חיים של אמונה.
המחקר הפילוסופי יכול לבוא כחיזוק לאמונה במצבים מסויימים ולאנשים מסויימים.
לפי ריהל, בענייני המצוות עדיף לא להסביר את הטעם, וגם אם מסבירים צריך לבוא מתוך גישה שהדברים לא מוחלטים ואין השגה לשכלנו בעניין האלוקי. לעומת זאת, כל בניין האמונה של ריהל בנוי על ההתבוננות ביציאת מצרים ובהנהגת ה' את ישראל. אי אפשר להאמין מתוך רגש, ללא בירורים שכליים.
לימוד בספר הכוזרי-שיעור 162(מאמר שני - סעיף נ"ח-ס')
עם ישראל מצליח לשמור את סדרי המצוות המרובים בגלל השכינה ששורה בתוכו ובגלל ההשגחה האלוקית הצמודה.
איו יחס בין שכלנו האנושי לתורה האלוקית, אין הבדל בין מצוות שעושים אותם כי מבינים לבין ציווים שעושים אותם למרות שאנו לא מבינים.
ארץ ישראל היא אדמה שראויה לעם ישראל- אנשי הסגולה, והקב"ה מופיע בה כמו שהוא מופיע בשמיים. בארץ ישראל יש השפעה של שפע מהקב"ה, על מי שראוי לקבל אותה. הגויים לא יכולים לסבול את תקומת ישראל בארצו, ומנסים להפריע.