צניעות איננה קשורה דווקא לנושאים שבינו לבינה, וצניעות איננה מחיקה כשם שענווה איננה ביטול עצמי. צניעות היא התנהגות שנמנעת מהבלטה, ומאחר שיש בגופניות הנשית צד שמושך את העין ההלכה דורשת להצניע אותה
במשפט התורה האיש מקדש את האישה, ולמעשה קונה את הייחוד שלה אליו ורק אליו. אולם קניין זה אינו פוגע כהוא זה בריבונות האישה על גופה. איסור האונס בתורה היה כל כך פשוט, שגם כאשר אישה מסרבת לקיים יחסי אישות זה בשום פנים ואופן לא יכול להיות הצדקה ליחסי אישות בכפייה
א - ההשלמה ההדדית שבין איש לאשה. ב - טעם שנשים פטורות ממצוות עשה שהזמן גרמן. ג - שכל ורגש. ד - מעלת הגברים והשכל.
ה - מעלת הנשים והרגש. ו - סדר גילוי המעלות. ז - השיתוף והאהבה.
ח - היסוד הכללי מול האישי שבתפילה. ט - תפילת הנשים.
קשיי הפרנסה בעקבות חטא אדם וחוה גרמו לירידה במעמד האישה * במקביל לגאולת העולם מקללת הפרנסה הקשה, גם מעמד האישה עולה * מדוע התירה התורה לגבר לשאת שתי נשים ולגרש את אשתו בעל כורחה * חכמים תיקנו כתובה כדי להקשות על גירושי אישה בעל כורחה * התורה אינה נלחמת בטבע אלא מציבה לו גבולות מוסריים * הנורמה המקובלת שלא לשאת שתי נשים והפיכתה למחייבת בתקנת רבנו גרשום * ככל שפרנסת הגברים נעשתה קלה יותר כך השתפר מעמד האישה בהלכה
שוחרי השלום משתמשים בפער הלימודי בין יהודים לערבים כדי ללבות איבה * עדות מבית הרב עובדיה יוסף על השתתפות נשים בזמירות שבת * האיש כיוזם והאישה כמפתחת ומשלימה * השפעת האישה על בעלה ועליית מעמדה לעומתו עם השנים * התהליך ההיסטורי של שינוי מעמד האישה בעולם לעומת האיש * לעתיד לבוא יהיה שוויון ובעולם הבא מעמד האישה עדיף * גם בעתיד יישאר האיש המנהיג ופורץ הדרך, אך תתברר העדיפות של מעלת האישה המוכשרת יותר לקלוט את הניצוצות האלוקיים הגנוזים בבריאה
גישה יהודית נכונה לתנועות עולמיות כמו סוציאליזם, קפיטליזם ופמיניזם. הגורם המרכזי לקידום נשים בתקופתנו הוא הפיתוח הטכנולוגי. תרומתן של נשים פורצות דרך, והמחיר של פגיעה בערכי המשפחה.
הוויכוח על שריון מקום לנשים ברשימה לכנסת. לדעת רוב הפוסקים אין איסור לבחור חברת כנסת או שרה. מרן הראי"ה קוק לא ראה בבחירת נשים איסור מוחלט, אלא התנגד מטעמי צניעות.
כל אישה רואה את בעלה כאדם גדול. גם אם באמת אינו גדול אלא "קטן כנמלה", עבורה הוא אדם גדול. יש נשים המקבלות את הבעל כמו שהוא ושמחות בחלקן. אולם, יש נשים המרגישות שלבעל חסר קצת בהנהגה הזאת שהן זקוקות לה. לכן הן דורשות כל מיני דרישות.
פרשת תזריע מבחינה בין לידת זכר ללידת נקבה (ויקרא יב, ב-ה). אשה היולדת זכר היא טמאה לבעלה משך שבעה ימים, ואחר כך היא טהורה משך שלושים ושלשה ימים (ואפילו אם תראה מראה אסור). אבל היולדת נקבה היא טמאה לבעלה זמן כפול, משך שבועיים. ואחר כך היא טהורה ששים וששה יום. לכאורה יש כאן אפליה, לידת נקבה גורמת טומאה לתקופה כפולה!
כמדובר על "זכר ונקבה" לא אמור להיות קשר בין שני המינים בודאי שלא של אישות; הקשר הרצוי בין המינים הוא הקשר המקודש של איש ואישה; קשר זה איננו רק קשר של זוגיות אלא של הקמת משפחה באמצעות הבאת צאצאים לעולם; כל קלקול בתחום זה משחית את העולם ועלול להביא לחורבנו.
כוח האדם בא לידי ביטוי על ידי האישה; האיש פועל בהתאם למהות עניינו בבריאה, והאישה משלימה את מעשיו, לפי מהות הוייתה; האישה שותפה לבעל במעשיו הטובים ופרנסת הבעל היא כפרס על עבודתה.
האישה מיצגת את הקדושה הטבעית שבעולם ולכן מהותה הפנימית לא יכולה להשתנות; האישה מקבלת את חלקה מעולמו של האיש; נמשלה האישה לתורה שבכתב; קידוש האישה נעשה על ידי דיבור ומעשה ואין די במעשה בכדי לגרשה.
השכל קובע את היסודות והכללים שעל פיהם הציבור מתנהל; הרגש קולט את האמונה בטבעיות ובחיוניות; האמונה הנשית הוכיחה את עצמה בשעות הגדולות של עם ישראל; מעלת האיש מקדימה להתגלות לפני מעלת האישה, ולעתיד לבוא תגבר מעלת האישה; גילויים בוסריים של מעלת האישה בדורנו;
על פי התורה קיים שוויון כללי עם הבדלים בפרטים; שוני נפשי ורוחני בין גברים לנשים; מרכזיות השכל אצל האיש והרגש אצל האישה; שתי הפרשנויות לברכת "שלא עשני אישה"; מעלת האיש היא במישור הגלוי, ומעלת האישה במישור העמוק והפנימי;
נקודת המוצא של כל דיון בנושא זה היא: הנחת היסוד שיש שוויון מוחלט בין הנשים והגברים. הטענה המושמעת היא שמאחר שבחיים הכלליים השוויון מוסכם ומתבצע בצורה מלאה, לא ייתכן שבחיים הדתיים יישמר שוני. הנחת יסוד זו טעונה בירור מחודש.