שאלותיו של רבנו בחיי על מעשה העגל:
1:כיצד עמ"י מיד לאחר מעמד הר סיני, עושה עגל ועובד ע"ז?
2: כיצד עמ"י חשבו שהעגל שעשו מהעגילים שלהם הנם האלוהים אשר העלום מארץ מצריים?
3: כיצד אהרון לא מסר א"ע למיתה, והרי ע"ז הנה אחת מן המצוות שאנו מצווים עליה למסור את הנפש?
הציווי על בנית מזבח הקטרת והכיור הוזכר מאוחר לרמז שחל כביכול שינוי במקומם. מזבח הקטרת ראוי שיהיה בקודש הקדשים אך הוצא להיכל, והכיור ראוי שיהיה בפתח המשכן אך הוכנס מעבר למזבח העולה.
כיצד לומדים משכם בן חמור את הדרך הנכונה לעבוד ולדבוק בה'?
משמעות הניסיונות - בדיקה האם הכוחות הפנימיים שלנו בנויים היטב, ואיתות לנו לעבוד עליהם.
הדרך להיות גיבור - להיות מנהיגים, ובראש ובראשונה - של עצמנו.
בסוף השיעור הרב דיבר כמה דקות על חשיבות אהבת חינם, בעיקר במצב היום כתיקון מה שהיה בסוף ימי בית שני.
*חכמינו ראו את הקשר המדהים שבין גאולת פסח, שהיא יציאה מהגלות לארץ ישראל, לגאולת פורים, שהיא גאולה מצרה נוראה אבל אינה גאולה שלמה מהגלות. על כן אמרו שבשנה מעוברת חוגגים את פורים באדר שני, כי יש חשיבות לסמוך את פורים לפסח.
האם אפשר לעשות הסכמים על שמירת השבת במרחב הציבורי?
שיחת מוצ"ש פרשת כי - תשא תשפ"א
חלל עליו שבת אחת כדי שישמור שבתות הרבה.
מעלת השבת.
תפילתו של משה רבינו.
פרה אדומה מסלקת את טומאת המוות על ידי תיקון החטא בשורשו.
מדינת ישראל - קידוש ה'.
לימוד הזכות של משה רבנו; ה' אוהב את המלמדים זכות על ישראל ושונא את המקטרגים; ישראל חטאו בעגל כדי להורות דרך תשובה; הפטרת פרשת פרה - תהליך הגאולה; גאולת ישראל כדי שלא יתחלל שם ה'.
במצוות פטר חמור יש אפשרות לפדותו או לעורפו. שני אופנים אלו באו לידי ביטוי במחלוקת שבין יעקב לבין בניו בשאלה כיצד יש לפעול ביחס לשכם בן חמור ואנשי עירו.
יש כאלה שהמשיח מבחינתם הוא בניין בית המקדש, יש החולמים על תקופת הפנסיה, אחרים מחכים שיבריאו מהמחלה, שיהיה שלום בינינו לבין הערבים, ויותר מכול – שנבחרת ישראל תעלה למונדיאל. לכל החלומות הללו יש מכנה משותף אחד: הציפייה לרגע שבו לא תהיינה עוד בעיות. זו ציפייה לא נכונה