בי×Ē המדרש

x
  • קריאה
27 שי×ĸורים
    undefined
    ויגש

    הבטח×Ē ×ĸ×Ēידו של ×ĸם ישראל

    הרב משה ליב הכהן הלברשטט | ט' טב×Ē ×Ē׊פ"א
    undefined
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    א×Ē מי לא מלמדים ×Ēורה

    ה×Ēורה ני×Ēנה לכל ×ĸם ישראל, אבל לא כל דיון שבו מ×Ļטטים מארון הספרים היהודי הופך אוטומטי×Ē ללימוד ×Ēורה באדיבו×Ē ה×ĸי×Ēון בשב×ĸ

    הרב אברהם וסרמן | סיון ה×Ē׊×ĸ"ה
    undefined
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    ×ĸל לימוד ×Ē× "ך

    לדאבוננו, יש חוקרים ומפרשים מבני ישראל שרחקו מאמונה והם ×ĸוסקים ב×Ē× "ך כספר שנכ×Ēב ×ĸל ידי בשר ודם, שאין בו קדושה, שאינו דבר ה'.

    הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | שבט ×Ē׊×ĸ"ה
    undefined
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    מסור×Ē ל×ĸומ×Ē השקפה

    הרב אליהו סולוביי×Ļ'יק | ×Ē׊×ĸ"ג
    undefined
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    חכמים אל ×Ē×Ēייאשו מן הפשט

    הרב אליהו סולוביי×Ļ'יק | ×Ē׊×ĸ"ג
    undefined
    שונו×Ē

    כנגד פץק הדין במשפט ר' ×ĸידו אלבה

    הרב ×ĸידו אלבה כ×Ēב מאמר הלכ×Ēי בנושא הלכו×Ē הריג×Ē גוי ואם זה שונה מהריג×Ē ישראל, ונידון ×ĸל כך לשנ×Ēיים מאסר.

    הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | כ"ו בניסן ה'×Ē׊נ"ה
    undefined
    מגד ירחים

    הקלקול וה×Ēיקון שב×Ēרגום ובלימוד בגובה ה×ĸיניים

    מ×Ēוך מגד ירחים גליון 111 בהו×Ļא×Ē "בי×Ē הרב"

    מ×Ēוך מגד ירחים גליון 111 בהו×Ļא×Ē "בי×Ē הרב"

    הרב זאב קרוב | טב×Ē ×Ē׊ץ"ט
    undefined
    בימה ×Ēורני×Ē

    לימוד ×Ēורה - מה, למה וכי×Ļד?

    אל×ĸזר ויניב פץ×ĸו לאיטם ברחוב הירושלמי השקט. הם × ×ĸ×Ļרו ליד לוח המוד×ĸו×Ē, ובחנו א×Ē שלל המוד×ĸו×Ē ה×Ļב×ĸוניו×Ē, שבישרו ×ĸל שי×ĸורי ליל שבו×ĸו×Ē בב×Ēי הכנס×Ē השונים. "מה א×Ēה אומר, שאל אי×Ēמר, להיכן כדאי ללכ×Ē"? "לד×ĸ×Ēי", ×ĸנה אל×ĸזר, "השנה במקום ללכ×Ē לשי×ĸורים, ×ĸדי×Ŗ שנברר בחברו×Ēא ב×Ļורה ר×Ļיני×Ē, לכבוד חג מ×Ēן ×Ēורה, א×Ē השאלה: למוד ×Ēורה - מה, למה וכי×Ļד"?

    רבנים שונים | סיוון ×Ē׊ץ"ז
    undefined
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    ×ĸ×Ļו×Ē לה×Ļלחה בלימוד ×Ēורה

    ה×Ēמדה בלימוד; לה×Ēרחק מלסבור סברו×Ē ×ĸ×Ļמיו×Ē, מחוסרו×Ē סמך; כי×Ļד ללמוד סוגיה; לימוד כל סוגיה ובירור ההלכה למ×ĸשה; לקבו×ĸ ×ĸיקר לימודו במק×Ļו×ĸ ב×Ēורה שלבו חפ×Ĩ בו; לימוד רזי ×Ēורה; ממי ראוי ללמוד? האם רשאי בחור רווק ללמוד מסכ×Ē נדה? ×Ē"ח המפסיד מזמנו כדי ללמד מ×Ēחיל.

    הרב משה ×Ļוריאל ז×Ļ"ל | ג' אלול, ×Ē׊ץ"ו
    undefined
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    רב ו×Ēלמיד

    ×Ēפקידן של הישיבו×Ē היא למסור א×Ē ה×Ēורה מהזקנים ל×Ļ×ĸירים; פר׊×Ē השבו×ĸ (פנחס) זה ×ĸניין של רב ו×Ēלמיד; הקישור מההפטרה לפרשה; כפיו×Ē הטובה, שפוסקים נגד רבים ו×ĸוד מ×Ēייהרים בזה. זה לא היה מ×ĸולם, ההנחה הזו ׊אפ׊ר לומר נגד רבנים, ולומר שרבנים לא מבינים...

    הגאון הרב אברהם שפירא ז×Ļוק"ל | ×Ēמוז ה×Ē׊ץ"ו
    undefined
    בלק

    מדו×Ē מ×Ēוקנו×Ē ×Ēנאי ללימוד ×Ēורה

    מה בין ×Ēלמידיו של אברהם אבינו ל×Ēלמידיו של בל×ĸם הרש×ĸ? אין הנבואה שורה אלא ×ĸל גיבור, חכם ו×ĸשיר; מקום ×Ēורה בונים ×ĸ"י מידו×Ē טובו×Ē, אהב×Ē ×Ēורה וכיבוד ×Ēלמידי חכמים. בכס×Ŗ בלבד אין מקום ×Ēורה.

    הגאון הרב אברהם שפירא ז×Ļוק"ל | ×Ēמוז ה×Ē׊ץ"ו
    undefined
    11 דק'
    חק×Ē

    בור ובאר בלימוד ה×Ēורה

    חטא המרגלים נב×ĸ מכך שישראל ר×Ļו להישאר במדרג×Ē 'כאשר ישא האומן א×Ē היונק'. זה היה גם ×ĸניין חטאו של משה רבינו בהכא×Ē הסל×ĸ, שהוא לא ה×Ēייחס אל ישראל כאל ×ĸם בוגר, וה×Ēיקון לכך היה בספר דברים. גם ×Ēלמיד חכם ×Ļריך לה×Ēחיל במדרג×Ē בור, שכולו קבלה, ולהמשיך למדרג×Ē באר ׊×ĸומד×Ē בכוחו×Ē ×ĸ×Ļמה. שי×ĸור זה ×ĸומד בפני ×ĸ×Ļמו, והוא גם יכול להוו×Ē המשך לשי×ĸור "ה×Ēלמיד שסחט א×Ē הכוונו×Ē מהרב'ה".

    הרה"ג שלמה פישר ז×Ļ"ל | כ"ו טב×Ē, ה×Ē׊ץ"ד
    undefined
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    שיטו×Ē לימוד

    "קול ×Ļופייך" – גיליון 314

    שיט×Ē לימוד רב ל×Ēלמידיו; ×Ļני×ĸו×Ē.

    הגאון הרב מרדכי אליהו ז×Ļ"ל | אייר ×Ē׊ץ"ה
    undefined
    45 דק'
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    ×Ēנאי היסוד לקניין ה×Ēורה ולקניין האר×Ĩ

    השי×ĸור ×ĸוסק ב×Ēנאים הבסיסיים הנחו×Ļים לקבל×Ē ×Ēורה בשלמו×Ē, ×ĸל פי הפסוקים הפו×Ēחים א×Ē פר׊×Ē מ×Ēן ×Ēורה, הזהים ל×Ēנאים הדרושים לקניינה השלם של אר×Ĩ ישראל.

    הרב חיים כ×Ĩ | ט"ו בשבט ה×Ē׊ץ"ה
    undefined
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    בין קודש לחול

    הש×ĸור נו×ĸד לבחורי ישיבה המ×Ēלבטים בקשר ל×ĸ×Ēידם; ב×Ēוך דבריו מברר הרב א×Ē היחס בין הקודש לחול, ואיך להפוך א×Ē חיינו למ×ĸין "אידיאליזם" בל×Ēי גבולי.

    הרב משה אליה
    undefined
    ×ĸניני החג

    "ו×Ē×Ēחלחל המלכה מאוד"

    ×ĸיון ב×ĸנייני המגילה לאור פÖŧִסקה מ'אורו×Ē ה×Ēורה'.

    הרב אליהו בזק
    undefined
    48 דק'
    ה×Ēבוננו×Ē אמוני×Ē

    פסח - ×ĸל שום מה?

    לה×Ēחדש ולחדש בלימוד ה×Ēורה

    'פסח מ×Ļה ומרור' הם שלשה דברים שחייבים לומר בפסח. ה'פסח' מבטא א×Ē ה×Ļורה שבה מ×Ēרחשים הדברים, ו×Ļורה זו היא מהו×Ēי×Ē בבניין הרוחני, היא מלמד×Ē שיש דברים שהקב"ה פו×ĸל רק לאחר שהאדם פ×ĸל. גם ב×Ļמיחה הרוחני×Ē של כל אדם, שאל×Ē ה'איך' היא שאל×Ē מפ×Ēח - שימוש ×Ēלמידי חכמים הוא המחבר א×Ē האדם למקור מ×Ļד אחד, ומאפשר לו ל×Ļמוח ולגלו×Ē א×Ē האו×Ē המיוחד×Ē שלו ב×Ēורה מאידך.

    הרב משה אליה | כ"ט אדר ×Ē׊ץ"ב
    undefined
    בחוקו×Ēי

    ×ĸמל ה×Ēורה

    לפרש×Ē בחוקו×Ēי

    ר׊"י מפר׊: "אם בחוקו×Ēי ×Ēלכו - ׊×Ēהיו ×ĸמלים ב×Ēורה". מניין ר׊"י יד×ĸ לפרש כך, בלשון "×ĸמל", ולא פירש שהכוונה ללימוד ×Ēורה ב×ĸלמא??

    הרב דוד דב לבנון | בחוקו×Ēי ×Ē׊"ץ
    undefined
    הדרכו×Ē כלליו×Ē

    הדרך לקבל×Ē ה×Ēורה

    מהי הדרך וה×Ļורה הנכונה בה ×Ļריך האדם להיו×Ē, כדי לה×Ēכונן לקבל×Ē ה×Ēורה בשלימו×Ē?

    הרה"ג זלמן ברוך מלמד שליט"א | שבט ×Ē׊ץ"ג
    undefined
    מוסדו×Ē חינוך

    הקודש שבחול

    הגאון ר' אליהו מווילנא ×ĸודד א×Ē ×Ēלמידיו ללמוד חכמו×Ē חי×Ļוניו×Ē, ו×Ļווה ל×Ēלמידו ר' ברוך משקלוב ל×Ēרגם א×Ē אוקלידס מיווני×Ē ל×ĸברי×Ē, כדי שיוכלו ה×Ēלמידים ללמוד גיאומטריה. ואמר לו, שכפי שיחסר לאדם ידי×ĸו×Ē משארי חכמו×Ē, ל×ĸומ×Ē זה יחסר לו מאה ידו×Ē בחכמ×Ē ה×Ēורה. מהו היחס ׊×Ļריך להיו×Ē בין לימודי קודש וחול?

    הרב אלי×ĸזר מלמד | ג שבט ×Ē׊ץ"ג
א×Ē המיד×ĸ הדפס×Ēי באמ×Ļ×ĸו×Ē א×Ēר yeshiva.org.il