yeshiva.org.il


גמרא שבת תוס' תוס' דפים ס"ג-ע"ז

מקורות ללימוד לפני המבחן:
תוספות על מסכת שבת, דפים ס"ג-ע"ז

א. הא דבעי' ג' על ג' הוא בבגד פשתן והכא איירי בצמר.
ב. התם איירי בבא מבגד גדול והכא איירי באריג כל שהוא מתחילתו.
ג. סוגיא דהכא פליגא וס"ל דלא בעי' ג' על ג'.
ד. התם איירי לענין טומטת מגע והכא איירי לענין טומאת מדרס.

א. הכא איירי בשל קש דאינו בר קימא
ב. סוגיא דהכא פליגא אסוגיא דהתם
ג. הכא איירי לענין טומאת מגע ולא לענין טומאת מדרס.
ד. הכא איירי מדאורייתא והתם איירי מדרבנן.

א. סוגיא דהכא ב"ל דבמעשר ליכא תולדות.
ב. אבות ותולדות לא שייך אלא במידי דית בי' איסור מלאכות.
ג. כיון דאינן אלא מדרבנן לא דמו לשבת ולשביעית.
ד. כיון דלא ילפי' להו מקרא לא דמו לשבת ושביעית.

א. משום ששתי צורות היו על ליבו, ועוד משום קדוש השם.
ב. משום שהמן רצה שמרדכי ירא ממנו וא"כ זה עצמו נחשב להודאה לע"ז.
ג. שאני מרדכי שהיה חסיד גדול והחמיר על עצמו.
ד. אף תשובה איננה נכונה

א. התם קאי אליבא דר"ל דס"ל הכא דשמה אכילה.
ב. התם איירי לענין נזיקין דלא חשבי' לי' משונה אבל עדיין אינו אכילה לענין שבת.
ג. הכא איירי מדאורייתא והתם איירי מדרבנן.
ד. אכילה ע"י הדחק מצד עצמה אינה נחשבת אכילה א בל לענין נזיקין הרי סו"ס יש כאן נזק.