yeshiva.org.il


הלכה הלכות תפילה הלכות יחודיות לנשים

מקורות ללימוד לפני המבחן:
פניני הלכה הלכות תפילת נשים:
לחץ כאן לקריאת הספר

א. כן.
ב. לא.
ג. מחלוקת הפוסקים.
ד. מצוות התפילה היא מדרבנן גם לגברים.

א. רק בתפילת שחרית.
ב. בתפילות שחרית ומנחה.
ג. לרוב הפוסקים בשחרית ומנחה, ויש אומרים שרק בתפילה אחת.
ד. לרוב הפוסקים בשחרית ומנחה, ויש אומרים שרק בתפילה אחת, ויש אומרים שיוצאות בברכות השחר וברכות התורה.

א. אשה בתקופה שהיא מטופלת בילדים וטרודה בניהול ענייני הבית.
ב. רק ביום שבו יש טרדות רבות בבית.
ג. לפי השו"ע - א, ולפי הרמ"א - ב.
ד. לפי הרמ"א - א, ולפי השו"ע - ב.

א. למנהג האשכנזים - כן, ולמנהג הספרדים - רק על ברכות קריאת שמע.
ב. למנהג האשכנזים ולרוב הפוסקים הספרדים - כן, ויש פוסקים ספרדים שאומרים שלא.
ג. למנהג האשכנזים ולרוב הפוסקים הספרדים - כן, ויש מהפוסקים הספרדים שאמרו שיברכו רק על ברכות קריאת שמע.
ד. ברכות קריאת שמע - כן, וברכות פסוקי דזמרה - מחלוקת.

א. כן.
ב. לא.
ג. מחלוקת הפוסקים.
ד. בראש השנה ויום הכיפורים - כן, בשאר הימים מחלוקת.

א. כן.
ב. כן, אך אינה חייבת בכלי.
ג. לא.
ד. לכתחילה כן, אבל מי שקשה לה יכולה לסמוך על המקלים.

א. אם יש צורך אמיתי לאכול בבית - עדיף שתתפלל בבית ואחר כך תאכל.
ב. בשעת הצורך - כן.
ג. יש אומרים א' ויש אומרים ב'.
ד. לא.

א. כן.
ב. לא.
ג. מחלוקת הפוסקים.
ד. בשעת התפילה כן, ובשעת אמירת ברכות מחלוקת.

א. כן.
ב. רק של הבוקר.
ג. כן, אבל לא בברכות.
ד. לא.

א. כן, ובשעת הדחק יכולות לסמוך על המקלים.
ב. לא, אך זהו הידור.
ג. לא, ואין בכך צורך.
ד. יש אומרים ב' ויש אומרים ג'.

א. תקרא קריאת שמע ואחר כך תתפלל שלא עם הציבור.
ב. תתפלל עם הציבור ואחר כך תקרא קריאת שמע.
ג. כל אשה רשאית לבחור האם לעשות כא' או ב'.
ד. מחלוקת הפוסקים.

א. תמשיך כמנהגה הקודם.
ב. תלך לפי מנהג בעלה.
ג. לפי השו"ע - א, ולפי הרמ"א - ב.
ד. לפי הרמ"א - א, לפי השו"ע - ב.